آفتاب

خشنودی کاخ سفید از افزایش شمار حامیان برجام

خشنودی کاخ سفید از افزایش شمار حامیان برجام

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی از افزایش تعداد سناتورهای حامی توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵، در سنای آمریکا ابراز رضایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد دولت باراک اوباما از حمایت سناتور‌هایی که متعهد شده‌اند از توافق هسته‌ای ایران حمایت کنند، احساس خشنودی می‌کند.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت دولت اوباما انتظار دارد که این سناتورها اقدامات لازم برای جلوگیری از تضعیف این توافق در کنگره را انجام دهند.

چهار سناتور از حزب دموکرات آمریکا روز سه‌شنبه به جمع حامیان توافق هسته‌ای ایران با شش قدرت جهانی پیوستند و تعداد موافقان در اردوگاه دموکرات‌ها را به ۴۲ نفر رساندند.

این تعداد از حامیان توافق به اندازه‌ای است که رئیس‌جمهوری آمریکا برای تائید نهایی آن دیگر نیازی به استفاده از حق وتوی خود نداشته باشد.

حمایت این چهار سناتور از برجام در حالی انجام شد که سناتور دموکرات جو مانچین نیز با توافق مخالفت کرد که با این حساب شمار مخالفان در میان دموکرات‌ها نیز به چهار نفر رسیده است.

سنای آمریکا از روز گذشته بعد از اتمام تعطیلات تابستانی فعالیت خود را از سر گرفته و اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا پیشتر مخالفت خود را با توافق ۲۳ تیر ماه در وین اعلام کرده بود.

کد N950760

وبگردی