آفتاب

همایش نقش دین در کنترل افراطی‌گری در اوگاندا برگزار می‌شود

همایش نقش دین در کنترل افراطی‌گری در اوگاندا برگزار می‌شود

همایش منطقه‌ای با عنوان «نقش دین در کنترل خشونت و افراطی‌گری، کتب آسمانی» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه کامپالا در اوگاندا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به منظور برگزاری این همایش، نشست تخصصی با حضور معاون دانشگاه و مدیر دانشکده ادیان دانشگاه کامپالا و دو تن از اساتید و مدیران دانشگاه برگزار شد که طرفین بر ضرورت تسریع در انجام مقدمات برگزاری این همایش تأکید کردند.

همچنین، سیاست‌گذاری، تعیین خط مشی و انجام هماهنگی‌های لازم به منظور نهایی‌سازی منابع و امکانات مورد نیاز جهت برگزاری همایش از رئوس مطالب مطرح شده در این نشست بود.

علی بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا با اشاره به این‌که «کیفیت برگزاری همایش اولویت اول کمیته اجرایی است» از حضور یک مؤسسه علوم دینی و سه دانشگاه معتبر از ایران به عنوان مهمان در این همایش علمی خبر داد و افزود: انتظار می‌رود تا دانشگاه کامپالا به عنوان یک دانشگاه مطرح در منطقه شرق آفریقا نهایت تلاش خود را برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی این همایش به انجام رساند.

وی با اعلام آمادگی شبکه تلویزیونی UBC اوگاندا جهت انعکاس رسانه‌ای، چنین رویدادی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: ضروری است تا در نشست آتی کمیته اجرایی، یکی از مدیران این شبکه تلویزیونی نیز حضور داشته باشد.

در ادامه، معاون دانشگاه کامپالا، ضمن قدردانی از فرصتی که توسط رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا برای برگزاری این همایش در اختیار دانشگاه کامپالا قرار گرفته است، گفت: این دانشگاه مکاتبات خود را با اساتید و دانشگاه‌های منطقه در کشورهای مختلف آغاز کرده است.

در پایان این نشست، مصوب شد تا نشست آتی در محل رایزنی فرهنگی ایران با حضور نمایندگان دانشگاه کامپالا، شورای بین الادیان اوگاندا و شبکه تلویزیونی UBC برگزار شود.

انتهای پیام

کد N950718

وبگردی