آفتاب
تحولات سوریه؛

تکذیب حضور نیروهای روسی/ ایتالیا در حمله علیه داعش شرکت نمی کند

تکذیب حضور نیروهای روسی/ ایتالیا در حمله علیه داعش شرکت نمی کند

تکذیب شایعات در مورد حضور نظامی روسیه توسط عمران الزعبی و اعلام عدم مشارکت ایتالیا در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به مواضع این گروهک از جمله تحولات مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با شبکه المنار حضور نظامی روسیه در خاک سوریه را تکذیب کرد و گفت: سرویس های اطلاعاتی غرب در انتشار این شایعات دست دارند.

وی افزود: شایعاتی که طی چند روز گذشته در مورد حضور نظامیان روسیه پخش شده است واقعیت ندارد و مسکو هیچگونه عملیات زمینی، دریایی و هوایی در این خاک سوریه انجام نداده است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه این اخبار توسط سرویس های اطلاعاتی غرب و برخی کشورهای عربی جعل می شود، افزود: هدف از این شایعات اعمال فشار به سوریه است تا اینگونه جلوه داده شود که دولت این کشور به صورت مستقیم نیاز به دوستان خود دارد.

وی هدف دیگر از انتشار این شایعات را درخواست از آمریکا و دیگر کشورها برای افزایش حمایت های نظامی از گروه های تروریستی مسلح تحت عنوان «مخالفان معتدل» دانست. الزعبی تاکید کرد: روابط دمشق-مسکو سابقه طولانی دارد و تمام آنچه که به سوریه وارد می شود در راستای توافقات گذشته است.

از سوی دیگر «ماتیو رنزی» نخست وزیر ایتالیا گفت کشورش در حملات هوایی ائتلاف بین المللی در حمله پایگاه های داعش در سوریه شرکت نخواهد کرد. وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: ایتالیا بر خلاف فرانسه و انگلیس در حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا شرکت نخواهد کرد.

رنزی با اشاره به اینکه جامعه بین الملل در مورد سیاست خارجی نیاز به پروژه های طولانی مدت دارد، افزود: گاهی اوقات برخی اقدامات منجر به نتایج درست نمی شود به عنوان مثال باید پرسید که آیا سرنگون کردن معمر قذافی ایده خوبی بود؟ وی افزود: من از این موضوع مطمئن نیستم، درست است که وی دیکتاتوری خطرناک بود ولی باید پیش از اتخاذ هر گونه تصمیم در سیاست خارجی احتیاط را رعایت کرد.

 

 

کد N950579

وبگردی