آفتاب
از سوی محسن رضایی؛

فعالیت‌های بنیاد فرهنگی صبح قریب تشریح شد

فعالیت‌های بنیاد فرهنگی صبح قریب تشریح شد

رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی صبح قریب، هدف اصلی راه‌اندازی این بنیاد را انجام فعالیت‌های موثر در حوزه مقاومت اسلامی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های این بنیاد پرهیز از فعالیت‌ها و سمت‌گیری سیاسی و تمرکز بر روی فرهنگ جامعه است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محسن رضایی در دیدار اعضای شورای مرکزی بنیاد فرهنگی صبح قریب فعالیت‌های بنیاد را در چهار محور دسته‌بندی کرد و اظهار کرد: محور اول فعالیت‌های بنیاد ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت است که گستره آن در ایران و کشورهای سوریه لبنان عراق و یمن است و بنیاد باید فعالیت‌های خود در این حوزه را منسجم‌تر از گذشته برنامه‌ریزی و اجرا نماید.

وی همچنین در این رابطه بر لزوم تقویت گروه‌های جهادی برای مقابله با ترویج و گسترش فرهنگ وهابیت تاکید کرد.

وی از ترویج فرهنگ کاربردی به عنوان محور دوم فعالیت‌های شاخص بنیاد اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ کاربردی در جامعه از مهمترین نیازهای مردم است که متاسفانه در سال‌های اخیر مغفول مانده است. زهد و شکر دو مولفه مهم فرهنگ کاربردی است که تعریف آن در جامعه غیراسلامی است و تناسبی با آموزه‌های دینی ندارد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد فرهنگی صبح قریب، زکات را از دیگر مولفه‌های دینی مغفول مانده در جامعه عنوان کرد و گفت: در حالی‌که در بسیاری از آیات قرآن به فرهنگ زکات به عنوان رکن دینداری تاکید شده اما متاسفانه این فریضه مهم در جامعه ما مورد بی‌توجهی قرار گرفته و رسالت بنیاد تعمیق و اشاعه آن است.

وی محور سوم فعالیت‌های بنیاد فرهنگی صبح قریب را کادرسازی عنوان کرد و گفت: بنیاد باید برنامه معین و قابل توجهی را در حوزه کادرسازی به اجرا درآورد و با جذب افراد مستعد و توانمند و پرورش علمی و فکری آن‌ها در جهت رفع نیازهای کشور به کادر و نیروهای کارآمد و توانمند اقدام کند.

محور چهارم مورد نظر رضایی پرداختن به امور خیریه بود و گفت: الحمدلله امروز مراکز متعددی در امور خیریه فعالیت دارند و بنیاد هم باید برای این منظور برنامه داشته باشد و در این زمینه به روش‌های جدید و موثر روی آورد.

وی به نمونه‌ای در این رابطه اشاره کرد و گفت: یکی از حوزه‌های انجام امور خیریه حمایت از افراد با استعداد و نابغه‌ای است که سطح علمی آن بالاست، اما به دلیل عدم تمکن مالی امکان ادامه تحصیل برای آن‌ها فراهم نیست.

در این جلسه هم‌چنین سیدرضا میرزاده مدیرعامل این بنیاد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده اظهار کرد: بنیاد فرهنگی صبح قریب بر اساس خط و مشی اساسنامه در حوزه های مختلف فعالیت می‌کند که سیاست‌های این فعالیت‌ها در شوراهای زیرمجموعه بنیاد اتخاذ می‌شود که عبارتند از؛ شورای فرهنگی ، شورای آموزش و پژوهش و شورای رسانه که این شوراها بطور دوهفتگی جلسات خود را برگزار می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد در ادامه به فهرست فعالیت‌های بنیاد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی خبرگزاری فارسی وعربی مقاومت اسلامی از مهمترین فعالیت‌های رسانه ای بنیاد است همچنین برگزاری کنفرانس و جشنواره دفاع مقدس با حضور میهمانان داخلی و خارجی ، آموزش فرهنگ دفاع مقدس برای کارمندان ، ساخت فیلم سینمایی گنج سرخ از دیگر فعالیت‌هایی است که مقدمات برگزاری و انجام آن‌ها در حال انجام است.

راه‌اندازی مجمع صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان، امضای تفاهمنامه با شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد مناسبات با مرکز فرهنگی عراق و راه‌اندازی شورای پشتیبانی بنیاد عناوین دیگر فعالیت‌های بنیاد فرهنگی صبح قریب بود که به آن اشاره شد.

انتهای پیام

کد N950442

وبگردی