آفتاب

انتقاد قمی از نبود شبکه مستقل تلویزیونی برای استان تهران

انتقاد قمی از نبود شبکه مستقل تلویزیونی برای استان تهران

مسوول پیشین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت:‌ اگر توانایی‌های کشورمان را در حوزه نانو،پیشرفت علمی بانوان،تکنولوژی‌های فنی و عمرانی، ساخت موشک و سایر پیشرفت‌ها از مسیر روابط عمومی‌ها منتشر نکنیم دشمن به شکل دیگری آن را منعکس می‌کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله محسن قمی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های ادارات استان تهران با اشاره به ویژگی‌های روابط انسان در جهان طبیعت اظهار کرد: انسان در دنیا چهار نوع ارتباط ‌دارد که از آن جمله رابطه انسان با خدا، ارتباط انسان با طبیعت و جهان پیرامون خود،رابطه انسان با انسان‌های دیگر و ارتباط انسان با خود است.

وی با اشاره به این‌که «ارتباط انسان با خود، اصل همه روابط در جهان است» گفت:‌اگر انسان خود را گم کند ارتباط با دیگران معنا ندارد. امام باقر(ع) می فرمایند « تعجب می‌کنم از افرادی که چیزی را گم کرده و در جست‌وجوی آن هستند اما خود را گم کرده‌اند و به دنبال خودشان نیستند».

وی با بیان این‌که «روابط عمومی قبل از آن‌که یک علم باشد ،هنر و استعداد ذاتی است» خاطرنشان کرد: توانایی در روابط عمومی فقط با تحصیل به دست نمی‌آید و لازم است پیش از برقراری ارتباط با دیگران،ارتباط با خودمان را تنظیم کنیم و از خودمان دور نشویم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان ارتباط با خدا را تابع ارتباط انسان با خود دانست و گفت:‌ خداوند در قرآن می فرماید«از رگ گردن به شما نزدیکتر هستم». این نشان می‌دهد خدا بخشی از وجود ماست.

وی ادامه داد:‌ به وجود پیامبر(ص) در اسلام افتخار می‌کنیم که همه سخنانش مایه مباهات ماست و در حوزه‌های مختلف محیط زیست و نگهداری از طبیعت،احترام به نیازمندان و دستگیری از آن‌ها، تساوی حقوق زن و مرد و توجه به علم‌آموزان نکات ارزشمندی بیان کردند.

وی «برقراری ارتباط صحیح با افراد جامعه» را از ویژگی‌های مهم روابط عمومی‌ها دانست و گفت:‌ از دیدگاه اسلام اصولی در برقراری ارتباط با دیگران وجود دارد که حساسیت کار روابط عمومی را نشان می‌دهد.

مسوول پیشین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود:‌ رعایت اخلاص یکی از اصول روابط عمومی‌هاست که اسلام بر آن تاکید دارد. در انتقال گزارش‌ها نفس عمل اهمیت دارد و نباید بر شخص یا نهادی که آن را انجام داده تاکید کرد، در این صورت کاری که برای خداست ماندگار می‌ماند.

وی گفت:‌ متاسفانه گاهی شاهدیم که دو بخش در یک اداره یا دو نهاد مختلف بر این موضوع که چه کسی فعالیت را انجام داده دچار اختلاف می‌شوند.

وی اطلاع‌رسانی امور خیر در بخش‌های مختلف را دومین اصل مورد تاکید در روابط عمومی‌ها دانست و گفت:‌ روابط عمومی زحمات اداره و یک نهاد را به افکار عمومی منعکس می‌کند و اگر این کار توسط روابط عمومی‌ها انجام نشود دشمن اطلاعات اشتباه و نادرست را منتشر می‌کند.

قمی انتشار اخبار بر اساس صداقت را از دیگر ویژگی‌های مورد تاکید اسلام در ارتباط با روابط عمومی دانست و گفت:‌ براساس آموزه های دینی ما بزرگترین دروغ آن است که انسان نیمی از صداقت را بیان کند و انتشار اخبار سازمان‌ها و ادارات بر مبنای صداقت اصل اساسی است.

وی «انتقال نیاز و حاجت نیازمندان به مقامات و مسئولان» را وظیفه مهم روابط عمومی‌ها عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) به نقل از پیامبر اسلام(ص) می فرمایند«هرکس حاجت صاحب حاجتی را به حاکمان برساند خداوند بهشت را بر وی تضمین می‌کند».

وی با اشاره به این‌که «حق استان تهران در بیان توانایی‌ها و ویژگی‌ها ادا نشده است» گفت:‌ سایر استان‌ها در بخش‌های مختلف مسابقات ورزشی، هیات‌های مذهبی، دانشگاهیان و نخبگان و حتی شبکه ویژه تلویزیونی به خوبی در انعکاس اتفاقات و اخبار خوب عمل کرده‌اند و از آن‌جا که در استان تهران جنبه ملی استان غلبه یافته است این موضوع به خوبی ادا نشده است.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به این‌که «استان تهران استانی مذهبی است» افزود: استان تهران در بخش‌های مختلف دانشگاهی،نخبگان،هیات‌های مذهبی دارای قابلیت‌های زیادی است که به کمک روابط عمومی ها باید منعکس شود.

وی با انتقاد از «نبود شبکه مستقل تلویزیونی برای استان تهران» گفت:‌ متاسفانه در این زمینه با عجله تصمیم‌گیری شد و خوب بود شبکه 5 به همان هویت پیشین خود با عنوان شبکه تهران باقی می‌ماند.

وی با بیان این‌که ‌«پنج کشور در جهان 70 درصد رسانه‌های دنیا را در اختیار دارند» گفت: جنگ‌های اخیر در کشورهایی همچون سوریه به دلیل زیاده‌خواهی موجب نابودی جمعیت زیادی از مردم بیگناه شد و این‌ها نشان می‌دهد اگر کره خاکی روابط عمومی خوبی داشت خواب از چشم همه ربوده می‌شد. در کنار همه این زشتی‌ها در وضعیت کره خاکی، زیبایی‌هایی همچون؛ حس عدالت‌طلبی، احساس مشارکت در بهم زدن نظام سلطه جهانی، عشق به معنویت و به بن بست رسیدن لیبرالیسم دیده می‌شود.

قمی در پایان با اشاره به این‌که «روابط عمومی‌ها نقش مهمی در افزایش ارتباطات مثبت در کره خاکی دارند» گفت: متاسفانه در حال حاضر روابط عمومی کره خاکی را کسانی به عهده دارند که خود به این ارزش‌ها پایبند نیستند.

انتهای پیام

کد N950380

وبگردی