آفتاب

منکرات موجود در ادارات دولتی

منکرات موجود در ادارات دولتی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس بر لزوم تقویت اقامه نماز در تمام ادارات دولتی تاکید و اضافه کرد: یکی از راهکارهای این امر، حضور مدیر دستگاه در نماز جماعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، سلیمان مهدوی در جمع فعالان نماز و امر به‌معروف و نهی از منکر ادارات و مراکز درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، گفت: یکی از مشکلات ما حاضر نبودن برخی مدیران در نماز جماعت است.

وی با ابراز خرسندی از تصویب و ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر بعد از 36 سال، توسط مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از دلایل مغفول ماندن امر به معروف و نهی از منکر این واقعیت است که امر به معروف بازدارنده بوده و زدودن بدی‌ها کار نسبتاً سختی به‌شمار می‌رود.

مهدوی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نهایت محبت و دوست داشتن است، نه یقه‌گیری و مچ‌گیری، اگر کسی را دوست دارید در صورت مرتکب شدن گناه باید به او بگویید و تذکر دهید، اگر نگویید و سکوت کردید شما مسئول و در گناه او شریک هستید.

مهدوی گفت: طبق اصل هشتم قانون اساسی اجرای امر به معروف و نهی از منکر مختص قشر خاصی نیست، همه اقشار جامعه در اجرای این قانون و واجب الهی مسئول هستند، مردم نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم مسئول هستند و باید نظارت داشته باشند.

وی اضافه کرد: یکی از تفاوت‌های امر به معروف و نهی از منکر با بقیه واجبات دینی این است که قضای دیگر واجبات دینی را می‌توان به جا آورد اما امر به معروف و نهی از منکر قضا ندارد و باید در وقت خود انجام شود.

مهدوی اضافه کرد: در تحریر الوسیله حضرت امام خمینی(ره) آمده است که آمر زمانی که یقین حاصل کرد به او آسیب وارد می‌شود، این واجب از او ساقط می‌شود، حضرت امام خامنه‌ای در شرایط کنونی می‌فرمایند؛ جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر بگویید و بروید و حتی در بعضی از مواقع می‌فرمایند بگویید و فرار کنید.

وی با بیان این‌که «نباید امر به معروف را تنها در موضوع حجاب خلاصه کرد» افزود: ستاد امر به معروف فارس در ادارات 46 منکر را شناسایی کرده و در راستای تبدیل این منکرات به معروف تلاش می‌کند.

مهدوی گفت: استفاده شخصی از امکانات دولتی، دیر سرکار آمدن و زود رفتن، رسیدگی به امور شخصی در وقت اداری، اختلاس، جعل، رشوه‌خواری، سوء استفاده از موقعیت شغلی، سهل‌انگاری در وظایف اداری و کم‌کاری، اسراف و افراط در به‌کارگیری اموال دولتی، کاغذ بازی‌های آزار دهنده و ... از منکرات موجود در ادارات است.

انتهای پیام

کد N950329

وبگردی