آفتاب
اجمالی/ نقوی حسینی در نشست خبری اعلام کرد؛

برنامه هفته آینده کمیسیون برجام/حضور ولایتی، ظریف و جلیلی

برنامه هفته آینده کمیسیون برجام/حضور ولایتی، ظریف و جلیلی

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با اعلام جزئیات برنامه هفته آینده این کمیسیون، از حضور علی‌اکبر ولایتی، سعید جلیلی و برخی دیگر از مسئولان حوزه سیاست خارجی در نشست‌های این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین نقوی حسینی بعدازظهر امروز در نشست خبری تشریح اقدامات کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک و اعلام برنامه‌های آینده این کمیسیون، به حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست امروز کمیسیون ویژه برجام اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی و تاکید آقای شمخانی در نشست امروز این بود که برجام نه فتح‌الفتوح است و نه ترکمن‌چای؛ بنابراین با هر کدام از این دو شیوه به موضوع نگاه شود، از واقعیت‌ها دور خواهد بود.

وی افزود: آقای شمخانی تاکید کرد که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا برجام را پایه‌ای برای نفوذ منطقه‌ای و داخلی قرار دهند، لذا همه نهادها باید تلاش کنند تا راه‌ را برای هر نفوذی ببندند و اجرای برجام نیز بر اساس مندرجات آن و با تفسیر درست انجام شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین به حضور علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دوم نشست امروز این کمیسیون اشاره کرد و گفت: آقای صالحی بر روی چهار حوزه فنی هسته‌ای مباحثی را مطرح کرد؛ از جمله حوزه غنی‌سازی را به طور کامل توضیح داد که از چه تاریخی و چرا شروع شده و به چه موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

نقوی حسینی ادامه داد: رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین بحث سانتریفیوژها و اولین نوع آنها را مطرح کرد و درباره اینکه چگونه به انواع پیشرفته‌ای از سانتریفیوژها دست یافته‌ایم توضیح داد؛ وی همچنین درباره وضعیت سایت‌های نطنز، فردو و اراک و شرایط قبلی، فعلی و نیز شرایط آنها بعد از برجام، توضیح کامل داد و نوع فعالیت‌هایی را که بعد از اجرای برجام می‌توانیم در این سایت‌ها داشته باشیم، تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان جلسه امروز، موضوع ایران و آژانس با توجه به حساسیت‌های موجود و نیز اسناد محرمانه‌ای که مطرح است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعلام جزئیات برنامه هفته آینده کمیسیون ویژه برجام

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک در مجلس، با بیان اینکه تاکنون تلاش شده است تا با حضور تیم‌های مذاکره‌کننده گذشته و حال، هم تاریخچه مذاکرات را مرور کرده و هم محتوای برجام را بررسی کنیم، به برنامه هفته آینده این کمیسیون اشاره کرد و گفت: دو بعد «اقتصادی» و «دفاعی – امنیتی» در بررسی آثار برجام باقی مانده است که در دستور کار هفته آینده قرار دارد.

نقوی حسینی افزود: بر این اساس در جلسه صبح یکشنبه هفته آینده آقای ظریف وزیر امور خارجه در کمیسیون حضور می‌یابد و درباره برجام توضیح می‌دهد؛ در جلسه نوبت عصر نیز آقای جلیلی به کمیسیون می‌آید تا تتمه مباحث خود را ارائه دهد.

وی ادامه داد: در جلسه صبح دوشنبه هفته آینده نیز آقای عراقچی و همکاران وی در کمیسیون حضور می‌یابند و در نوبت عصر، اعضای کمیسیون از راکتور اراک بازدید می‌کنند؛ این برنامه قرار بود فردا انجام شود که به دوشنبه آینده موکول شد.

حضور تیم اقتصادی کابینه در کمیسیون برجام؛ صبح سه‌شنبه آینده

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس همچنین از حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی در نشست نوبت صبح روز سه‌شنبه هفته آینده این کمیسیون خبر داد و افزود: تیم اقتصادی کابینه، ابعاد اقتصادی برجام را توضیح خواهند داد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه ابعاد و آثار دفاعی و امنیتی برجام با حضور وزرای اطلاعات و دفاع و کارشناسانی از ستاد کل نیروهای مسلح بررسی خواهد شد.

ولایتی چهارشنبه آینده میهمان کمیسیون برجام

وی اظهار داشت: کمیسیون ویژه برجام صبح چهارشنبه هفته آینده میزبان علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود که چون وی نیز در جریان همه مذاکرات بوده است، نظرات خود را در رابطه با برجام ارائه دهد.

نقوی حسینی اضافه کرد: در نوبت دوم جلسه روز چهارشنبه هفته آینده نیز از برخی صاحبنظران حقوق بین‌الملل دعوت می‌شود تا ابعاد و آثار حقوقی برجام را در حوزه بین‌المللی بحث و بررسی کنند.

ادامه دارد...

کد N950290

وبگردی