آفتاب

انگلیس حملات پهپادی بیشتری در سوریه انجام می‌دهد

انگلیس حملات پهپادی بیشتری در سوریه انجام می‌دهد

انگلیس امروز (سه شنبه) با دفاع از عملیات پهپادی اخیر این کشور علیه یک تروریست وابسته به داعش در سوریه تاکید کرد لندن در انجام حملات پهپادی بیشتر علیه شبه نظامیان در سوریه که مشغول برنامه ریزی حمله به انگلیس هستند، تردید نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس گفت که به رغم انتقادها از عملیات پهپادی اخیر این کشور در سوریه امکان انجام عملیات‌های بیشتری از این دست از سوی انگلیس وجود دارد.

روز دوشنبه دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به پارلمان این کشور گفت که یک حمله هوایی علیه خودروی حامل یک تروریست انگلیسی در سوریه را که به گفته او در حال برنامه ریزی برای حمله به انگلیس بوده تصویب کرده است.

در این حمله ریاض خان، شبه نظامی انگلیسی اهل منطقه کاردیف به همراه دو تروریست دیگر داعش شامل یک انگلیسی دیگر به نام روح الامین کشته شدند.

مایکل فالون به شبکه رادیویی بی‌بی سی گفت: ما تردیدی نخواهیم کرد که این کار را دوباره انجام خواهیم داد اگر بدانیم که احتمال وقوع یک حمله مسلحانه وجود دارد و بدانیم که چه کسی در این حمله دست دارد باید با آن برخورد کنیم.

گروه‌های حقوق بشری و برخی وکلا از تصمیم نخست وزیر انگلیس برای اجازه به انجام این حمله که در ماه اوت انجام شد انتقاد کرده و گفتند: دولت این کشور باید اطلاعاتی درباره اینکه چه مدرکی داشته که حملاتی علیه انگلیس برنامه‌ریزی شده‌اند ارائه دهد و اساس قانونی این حمله را فاش کند.

به گفته آنها این اقدام دولت انگلیس مشابه سیاست مناقشه برانگیز حملات پهپادی آمریکا بوده و مشخص نمی‌کند که انگلیس آماده استفاده از چنین تاکتیک‌هایی علیه چه اهدافی است.

کات کرگ، مدیر حقوقی گروه حقوق بشری رپریو گفت: این حقیقت که دیوید کامرون پارلمان را دور زده تا این حملات محرمانه را انجام دهد عمیقا نگران کننده است و ما همچنین نگران خودداری او از توضیح در خصوص مشاوره‌های قانونی داده شده به او هستیم.

حزب کارگر انگلیس نیز اعلام کرد: این تصمیم دیوید کامرون باید هدف بررسی‌های مستقل قرار گیرد و خواهان اطلاعات بیشتر درباره توصیه‌های قانونی داده شده به دولت انگلیس شد.

وزیر دفاع انگلیس در عین حال از اظهارنظر درباره اینکه چه مدارکی در خصوص دسیسه چینی برای حمله به انگلیس به دست آورده است یا چه تعداد هدف دیگر شناسایی شده که ممکن است مورد حمله پهپادی قرار بگیرند خودداری کرد.

انتهای پیام

کد N950263

وبگردی