آفتاب

درخواست ستاد دیه برای کمک به مسافرکش زندانی

درخواست ستاد دیه برای کمک به مسافرکش زندانی

آزادی مسافرکش تهرانی که درپی یک حادثه ناخواسته راهی زندان شده است، نیازمند اعتباری معادل 134 میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از خرداد ماه سال جاری "الف - ر" که دارای 5 فرزند است در پی یک حادثه ناخواسته با تحمیل خسارتی سنگین در زندان اوین به سر می‌برد.

این مددجوی تحت حمایت ستاد دیه در خصوص این اتفاق می‌گوید: «در منطقه ولنجک با اتوبوس در سراشیبی در حال پیاده کردن مسافر بودم که متاسفانه خودوری بنده ترمز خالی کرد و با 11 وسیله نقلیه پارک شده برخورد داشت و خسارت زیادی را به تعدادی از این خودروها که گران قیمت هم بودند وارد ساخت. در پی این حادثه یک نفر فوت کرد و دو نفر زخمی شدند.» البته با توافق به عمل آمده با شاکی اصلی این پرونده و تنظیم صورت جلسه‌ای، وی با دریافت مبلغی معادل 130 میلیون تومان حاضر به رضایت شده است اما با توجه به اینکه مددجو اتوبوس را به صورت اقساط از لیزینگ خریداری کرده، باید مبلغی بیش از 65 میلیون تومان را برای اقساط خود پرداخت کند.

این مبلغ سوای بدهی محکوم به پرداخت از سوی این زندانی است، اتفاقی که به سبب تصادف خودروی این مددجو چندین وسیله نقلیه نیز با خسارت جدی و جزئی همراه می‌شوند. اتفاقی که نامبرده را با وجود تنگدستی به پرداخت خسارت به صورت ماهیانه ملزم کرده است.

همسر مددجو که این روزها به همراه فرزندانش بدون حضور سرپرست خانه در یک ملک استیجاری زندگی می‌کند در خصوص آخرین وضعیت پرونده اظهار کرد: دیه مصدومان و متوفی از طریق بیمه پرداخته شده اما خسارت ماشین همچنان باقی است و این در حالی است که ما هیچ گونه اموالی اعم از منقول و غیرمنقول برای پرداخت این بدهی چند میلیون تومانی نداریم.

طبق استعلام گروه تحقیق ستاد دیه هم‌اکنون خانواده مددجو هزینه‌های جاری را از طریق کمک‌های خانواده همسرش تامین کرده و با توجه به صدمات وارد شده فروش اتوبوس این مددجو نیز نتوانسته از مبلغ کل بدهی بکاهد.

انتهای پیام

کد N950262

وبگردی