آفتاب

تدابیر امنیتی بی‌سابقه در الجزایر/ کشمکش‌های پنهان درحال نمایان شدن است

تدابیر امنیتی بی‌سابقه در الجزایر/ کشمکش‌های پنهان درحال نمایان شدن است

این روزها پایتخت الجزایر و دیگر شهرهای بزرگ شاهد حضور بی‌سابقه نیروهای امنیتی است و به نظر می‌رسد کشمکش و جنگ قدرت در نهادهای امنیتی و نظامی این کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مردم الجزایر چند روزی است که در پایتخت این کشور و دیگر شهرهای بزرگ شاهد آن هستند که نیروهای امنیتی به شکلی بی‌سابقه در تمامی محله‌ها و خیابان‌ها مستقر شده‌اند و برخلاف گذشته نیروهای پلیس نیز مسلسل به دست در تمامی نقاط شهر پراکنده شده‌اند.

چنین تدابیر ویژه‌ای در الجزایر مدت‌هاست که مشاهده نشده و سال‌هاست به لطف تدابیر شدید امنیتی و کنترل تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های شهرهای بزرگ، گروه‌های تروریستی به کوه‌ها پناه برده‌اند.

از سوی دیگر رسانه‌ها گزارش دادند که احمد قاید صالح، رئیس ستاد ارتش با اعلام حالت فوق‌العاده سطح آمادگی تمامی یگان‌های ارتش را به بالاترین سطح خود، افزایش داده است.

گرچه فرماندهان ارتش الجزایر اخبار منتشر شده در خصوص اعلام حالت فوق‌العاده را تایید یا تکذیب نکرده‌اند و مدیر کل نیروهای امنیتی این کشور تدابیر صورت گرفته را اقدامی عادی و در چارچوب تامین امنیت اجتماعی دانسته، اما این اولین باری است که الجزایر شاهد اینگونه تدابیر امنیتی است. حتی تدابیر امنیتی در سال گذشته در این حد نبوده است.

ناظران و کارشناسان مسائل الجزایر استقرار دوباره نیروهای امنیتی در خیابان‌ها را نتیجه تنش موجود در سطح مقامات این کشور دانسته‌اند و از وقوع انفجاری اجتماعی حاصل ازدرگیری‌های سیاسی و کشمکش‌ها و برخوردها میان مراکز قدرت هشدار دادند.

انتهای پیام

کد N950164

وبگردی