آفتاب
ترقی:

عده ای به بهانه مذاکرات استقلال کشور را فراموش کرده‌اند

عده ای به بهانه مذاکرات استقلال کشور را فراموش کرده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: متاسفانه امروز عده ای در مسیر توسعه یا به بهانه مذاکرات، استقلال را فراموش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اهداف و شیوه های استکبار جهانی به منظور تحریم اندیشه های والای حضرت امام(ره) در میزگرد «گفتگوی سیاسی» رادیوگفتگو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استکبار از اعلام حمایت جمهوری اسلامی نسبت به مظلومان فلسطین نگران است

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در این نشست با اشاره به تخفیف عصمت و جایگاه پیامبران(ع) از سوی غرب، اظهار کرد: وقتی درباره پیامبر اسلام-ص- فیلم ساخته می شود، هدف این است که به اساس و کل اسلام لطمه وارد کنند و متاسفانه واکنشی در سطح دنیا نشان داده نمی شود.

وی با اشاره به عملکرد تحریف گرایی غرب در قبال اندیشه امام(ره) گفت: رهبری در تاریخی ۱۴ خرداد این هشدار را دادند که اگر مردم این مسائل را دنبال نکنند، سیلی خواهند خورد.

حسینی در خصوص نقش و جایگاه اندیشه امام(ره) در نظام جمهوری اسلامی که وسوسه دشمنان اسلام در جهت تحریف را بدنبال داشت، اظهار کرد: اسلام در وهله اول اسلام ناب را معرفی کردند. اسلامی که عقلانیت را در خود دارد و بر منطق استوار است.

وی اسلامِ دارای فرامین سیاسی و حمایت از مظلوم را دیگر ویژگی اسلامِ مورد نظر امام(ره) معرفی کرد و افزود: این ها شور و نشاطی را در نسل جوان و دانشگاهی ایجاد کرد. ایشان در سال ۴۸ در نجف درس های ولایت فقیه را مطرح کردند که بدنبال تحول بنیادین بودند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، طرح موضوع فلسطین و حمایت از مظلوم را از جمله نگرانی های استکبار عنوان کرد و گفت: اولین کسانیکه به تحریف شخصیت امام-ره- پرداختند در خارج بودند و چهره ای خشن را نشان دادند و هنوز هم در رژیم صهیونیستی فیلم هایی از این دست می سازند.

حسینی با اشاره به موضع گیری های لیبرال های خارج از کشور نسبت به نتیجه انتخابات ۸۸، اظهار کرد: چون مردم با شعارهای عدالت و آرمان های انقلاب وارد صحنه شدند، عده ای در خارج گفتند گویی امام-ره- در ایران زنده هستند.

تحریف اندیشه امام(ره) از سوی غرب جز بر عده ای محدود، تاثیرگذار نیست

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه عده ای از آرمان های ابتدای انقلاب فاصله گرفته اند، گفت: زندگی این افراد با ساده زیستی حضرت امام-ره- سنخیت ندارد و چون در زندگی تجملاتی و اشرافی غرق شده اند، مسئله حمایت از محرومین و مظلومین را فراموش کرده اند.

وی تصریح کرد: اگر برخی بخواهند با این طیف مجددا ارتباط داشته باشند، با نگاه امام-ره- سازگاری ندارد؛ لذا باید این مسئله را بگونه ای تفسیر کنند که این ها مقطعی بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: عده ای چون نمی توانند صلابت امام را دنبال کنند، این بحث ها را مطرح و نوعی دوگانگی را به جامعه القا می کنند. درحالیکه می بینیم، رهبری بهترین مُفسر دیدگاه های امام هستند.

این استاد دانشگاه تهران اذعان داشت: عده ای می خواهند امام را بر اساس آنچه که می خواند، تعریف کنند؛ نه واقعیت.

وی گفت: این عده به راحتی دیدگاه های امام-ره- را کنار می گذارند تا اندیشه خود را اجرا کنند و این مسئله بسیار جای نگرانی دارد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، معرفت و شناخت مردم نسبت به اندیشه امام(ره) را موجب خنثی شدن اقدامات تحریف آمیز استکبار خواند و گفت: هرچه این اندیشه ها را به نسل جوان در قالب کتب درسی جای دهیم، بسیار مؤثر است.

حسینی افزود: با وجود کسانیکه در زمان امام-ره- حضور داشتند و موضع ایشان را در مسائل مختلف بصورت قاطع دیدند، نمی توان این اندیشه ها را تحریف کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بی. بی. سی و غربی ها بخواهند اندیشه امام-ره- را تحریف کنند، جز بر عده ای محدود تاثیر گذار نیست؛ اما کسانیکه با امام-ره- همراه بودند اگر اقدام به تحریف نمایند، جای نگرانی دارد.

نواندیشان غرب گرا به بهانه پیشرفت باب وابستگی به قدرت ها را باز کرده اند

در ادامه این برنامه، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تحریف مسئله ولایت امیرمومنان(ع) به مقوله «دوستی»، اظهار کرد: در اینجا یک تفسیر غلط از سخنان پیامبر-ص- شده است؛ ما در طول تاریخ شهدای بسیاری داده ایم و تاخیر زیادی در استقرار حکومت اسلامی داشته ایم.

وی یکی از اصول حضرت امام(ره) از دوران آغازین انقلاب را اتکا به خدا و بی اعتمادی به دشمنان خواند و افزود: اگر یک رهبر این اتکا را نداشت، مرعوب غرب می شد؛ اما دیدیم که امام-ره- محکم ایستادند و تحت تاثیر تهدیدات استکبار قرار نگرفتند.

ترقی اعتماد به نیروی مردم را دیگر رویکرد حضرت امام(ره) دانست و گفت: ایشان به این اراده اعتقاد و اطمینان داشتند و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، قانون اساسی را تصویب و مجلس را تشکیل دادند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مخالفت با قَلدری استکبار را بعنوان دیگر ویژگی اندیشه امام(ره) برشمرد و تاکید کرد: یک لحظه سازش یا کوتاه آمدن را در نگاه امام نمی بینیم و این اصل را تا آخرین لحظه عمر با برکت شان شاهد بودیم.

وی استقلال و رد سلطه پذیری را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه امروز عده ای در مسیر توسعه یا به بهانه مذاکرات، استقلال را فراموش می کنند و در برخی محافل روشنفکرنما و نواندیشان غرب گرا بابی باز شده که اعلام می دارند برای پیشرفت باید به قدرت ها و اقتصاد جهانی وابسته باشیم.

این فعال سیاسی همچنین وحدت جامعه را از دیگر عوامل اصلی دوام و بقای پیروزی انقلاب در دیگاه امام(ره) دانست و خاطرنشان ساخت: امام-ره- استقلال کشور را جز اصول خود می دانستند و به هیچ وجه سلطه را نمی پذیرفتند.

مردم جریانی که اعتقادش به اندیشه امام(ره) ثابت نشده را وارد عرصه انتخابات نکنند

ترقی با بیان اینکه امروز مرحله چهارم تحریف امام(ره) را از سوی دشمنان داخلی و خارجی شاهد هستیم، ادامه داد: تکنوکرات ها درست زمانیکه امام-ره- شدیدا مخالف مذاکره مستقیم با امریکا را مطرح کردند، ارزش های انقلاب را به فراموشی سپردند و اعلام داشتند که می خواهند توسعه را بدون اتکا بر ارزش ها دنبال کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، مرحله دوم امام زدایی را ناظر بر تفکر تجدید نظر طلب ها و طرفداران لیبرالیسم عنوان کرد و افزود: این ها بعد از امام-ره- در اندیشه ایشان تشکیک ایجاد کردند و برخی سران آن ها می گفتند در دوران امام-ره- نیز مخالف ولایت فقیه بودند.

وی فقه سیاسی حضرت امام(ره) را مورد عدم قبول این طیف دانست و تصریح کرد: بعد از رحلت حضرت امام-ره- سعی کردند این مسئله را جا اندازند که ولی فقیه تنها باید در حوزه قضا و سیاسی ورود کند.

این فعال اصولگرا تجدیدنظرطلبان در پوشش اصلاح طلبی را موجب ایجاد تشکیک در فقه حضرت امام(ره) عنوان کرد و گفت: مرحله سوم تحریف را در سال ۸۸ مشاهده کردیم که کینه ورزی نسبت به ایشان بود.

ترقی مرحله جدید این پروژه را مبتنی بر حرکتی داخلی و خارجی توصیف کرد و افزود: این چارچوب نوعی ادراک بر مبنای اشتباه محاسباتی برای برخی مسئولان پدید می آورد و مقام معظم رهبری نیز بارها تذکر داده اند که مسئولان دچار اشتباه محاسباتی نشوند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، تنها راه تشخیص راه از بیراهه را اندیشه امام(ره) خواند و گفت: عده ای تلاش دارند این خط را پاک کنند تا در دوران فتنه این راه تشخیص داده نشود.

ترقی ادامه داد: کسانیکه با ورود به عرصه انتخابات تلاش دارند مسیر را از آرمان ها جدا و از طریق قانونگذاری راهی دیگر غیر از راه امام-ره- را دنبال و سعی می کنند شاخصه های اندیشه امام-ره- در جامعه را کمرنگ کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه اعتقاد و پایبندی یک جریان به اندیشه های امام-ره- ثابت نشده، مردم نباید بدان روی آورند و آن را وارد عرصه رقابت و انتخاب کنند.

 

کد N950100

وبگردی