آفتاب
سیدرضا تقوی:

انسان مومن از مشکلات نمی‌ترسد

انسان مومن از مشکلات نمی‌ترسد

مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های ارتش با حضور فرماندهان ارتش و روسای عقیدتی سیاسی نیروهای ارتش و همچنین نفرات برگزیده این مسابقات برگزار شد.

مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های ارتش با حضور فرماندهان ارتش و روسای عقیدتی سیاسی نیروهای ارتش و همچنین نفرات برگزیده این مسابقات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به این‌که «قرآن تاثیرگذارترین کتاب و کلام در طول تاریخ بوده است» گفت: در فرهنگ بشری هیچ متنی را سراغ ندارید که به لحاظ تاثیرگذاری به پای قرآن برسد. قرآن زنجیره ظلم و خرافات را از بین برده و کتاب آزادی و آزادگی است.

وی در ادامه با اشاره به واقعه تاریخی فتح ایران توسط اعراب مسلمان خاطرنشان کرد: اعراب در آن دوره با سلاح‌های اندک در مقابل ارتش ایران قرار گرفتند. فرمانده ایرانی از آن‌ها دلیل حمله به ایران را پرسید و به آن‌ها گفت اگر شما گرسنه‌اید ما به شما آذوقه می‌دهیم، اما اعراب مسلمان گفتند ما نه برای خرما بلکه برای خدا می‌جنگیم ما برای حاکم کردن ارزش‌های انسانی و الهی و آزاد کردن انسان‌ها مبارزه می‌کنیم. این اعراب در واقع تربیت یافته فرهنگ قرآنی بودند.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که «اگر نیرویی مسلح به ایمان شد توانش ده برابر، عزمش قوی‌تر و از صخره سنگ‌تر می‌شود» افزود: انسان مومن از مشکلات نمی‌ترسد و هر چه مشکلات بیشتر شود درجات ایمانی او نیز بیشتر می‌شود. همه سربازان رشید اسلام تربیت یافته مکتب قرآنی هستند. قرآن کتاب هدایت و روشنگری است و امروز به برکت هدایت قرآن ملت یمن، سوریه و حزب الله لبنان در برابر دشمن ایستاده است. البته قرآن مفسر دارد که آن مفسر عترت است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ادامه با بیان این‌که «انقلاب اسلامی ایران هم با بهره گیری از قرآن آغاز شد و این انقلاب مدیون قرآن است» گفت: البته بهره برداری از قرآن نیاز به شرایطی دارد اول آنکه ما باید آمادگی دریافت کلام الهی را در خود ایجاد کنیم و همچنین به اهل بیت که مفسران قرآن هستند رجوع کنیم همچنین باید علاوه بر قرائت قرآن در آیات آن نیز تدبر کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی معاون فرهنگی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز با تاکید بر این‌که «یکی از اولویت‌های فرهنگی ما توجه به مباحث قرآنی است» خاطرنشان کرد: برابر تدابیر ابلاغی رئیس‌ سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ما مسابقات قرآنی مختلفی را برگزار کردیم که این دوره مخصوص خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش است.

وی با بیان این‌که «در این دور از مسابقات شاهد رشد کمی و کیفی مسابقات، حضور چهره‌های جدید و برگزاری مسابقات برای افراد زیر 15سال بودیم» اظهار کرد: مسابقات قرآنی برای ما انگیزه و نه هدف است. امروز انس با قرآن در سطح ارتش به یک جریان فرهنگی تبدیل شده است ما باید از فضای مجازی و مجتمع‌های فرهنگی برای حفظ قرآن و کاربرد مفاهیم قرانی استفاده کنیم.

صالحی تاکید کرد: ما به دنبال تحقق خواسته‌های رهبری در حوزه حفظ قرآن هستیم.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش نیز در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات رهبری در دیدار با رئیس جمهور قرقیزستان و تاکید رهبری بر ایستادگی و مقاومت جهان اسلام در برابر استکبار گفت:‌ یکی از الزامات این ایستادگی وحدت مردم، دیگری اقتدار نیروهای مسلح و مهمتر از آن مانوس شدن با قرآن و فرهنگ قرآنی در بین کارکنان نیروهای مسلح است.

وی در پایان خاطر شان کرد: اگر نیروهای مسلح با این فرهنگ مانوس شوند می‌تواند با عزت و قدرت مقابل زیاده خواهان ایستادگی کنند.

انتهای پیام

کد N949960

وبگردی