آفتاب

المیادین: آمریکا قصد دارد عربستان را به مداخله نظامی در سوریه ترغیب کند

المیادین: آمریکا قصد دارد عربستان را به مداخله نظامی در سوریه ترغیب کند

واحدمرکزی خبر نوشت: کارشناسان معتقدند آمریکا قصد دارد عربستان را به مداخله نظامی در سوریه ترغیب و سپس از این مداخله نظامی حمایت کند.

 به گزارش شبکه تلویزیوین المیادین، آمریکا قصد دارد یکی از کشورهای عربی همانند عربستان را ترغیب کند وارد جنگ با سوریه شود و سپس از این اقدام حمایت کند. به گفته کارشناسان چنین سیاستی به معنای بازگشت به خانه اول است.

قاسم عز الدین گزارشگر المیادین گفت آمریکا سیاستهای متعددی را در برابر بحران سوریه به کار گرفته است. آمریکا از یک طرف با روسیه برای رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران سوریه گفتگو می کند. در همین حال وزارت دفاع آمریکا از حمایت و آموزش مخالفان معتدل سوری سخن می گوید و همزمان مقامات سیاسی آمریکا از طرح استفان دی میتسورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، حمایت می کنند.

و اینک جان کری وزیر خارجه آمریکا از امکان حمایت لجستیکی درصورت دخالت نظامی کشوری عربی در سوریه سخن گفته است البته بدون مشارکت زمینی نظامیان آمریکایی در سوریه. در همین حال هرچند سفر ملک سلمان پادشاه عربستان به آمریکا، پدیده مشارکت قرن بیست و یکم بین آمریکا و عربستان نامیده شد، اما شاه عربستان نتوانست آمریکا را قانع کند که از دخالت نظامی در سوریه حمایت کند. با این حال عربستان همچنان در پی گزینه نظامی است تا آنجا که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت برای سرنگونی بشار اسد، هم از طریق سیاسی و هم از طریق نظامی، آماده ایم. آمریکا متعهد شده است که از عربستان در برابر حمله نظامی خارجی حمایت کند.

کارشناسان تاکید می کنند که آمریکا همانند گذشته داعش را در عراق و سوریه به عنوان بهانه ای برای دخالت در این کشورها حفظ خواهد کرد و این همان راهی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز تصمیم گرفته است بپیماید. اولاند به شدت به داعش در سوریه تاخته است اما هرگز از سیاستهای خود برای سرنگون کردن دولت سوریه باز نگشته است. این در حالی است که به گفته کارشناسان، منافع کشورهای غربی و دولت ترکیه با داعش در شمال سوریه و با کشورهای عرب خلیج فارس در جنوب، به هم گره خورده است. در مقابل، روسیه خواهان تغییر چنین سیاستی است و بر همین اساس خواهان تشکیل جبهه منطقه ای و بین المللی به موازات راه حل سیاسی شده با این حال ولادیمیر پوتین تاکید کرده هنوز زمان مداخله نظامی فرا نرسیده است.

52261

کد N949935

وبگردی