آفتاب
وزیر نفت اعلام کرد:

آمادگی مکزیک برای همکاری با اوپک/ استقبال ایران از برنامه ونزوئلا

آمادگی مکزیک برای همکاری با اوپک/ استقبال ایران از برنامه ونزوئلا

وزیر نفت با اشاره به اعلام آمادگی مکزیک به منظور همکاری با اوپک و مدیریت بازار نفت از برنامه ونزوئلا به منظور هماهنگی بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران درباره تلاش‌ها و پیشنهاد اخیر ونزوئلا برای هماهنگی بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای برگزاری نشست سران این سازمان با هدف ثبات بازار نفت گفت: ایران از هر اقدامی برای بهبود وضع بازار نفت و خروج از شرایط کنونی حمایت و استقبال می کند.

وزیر نفت درباره محور مذاکره با وزیر کار مکزیک با اشاره به اینکه در بخش نفت بین ایران و مکزیک مشابهت‌های زیادی وجود دارد و آنها دارای شرکت ملی نفت قوی هستند، تصریح کرد: شرکت‌های مکزیکی در آبهای عمیق فعالیت خوبی دارند و پیشرفت خوبی تجربه کرده اند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید از علاقه ایران برای احیای فعالیت با شرکت‌های مکزیک که قبل از اعمال تحریم‌ها دریچه آن باز شده بود، خبر داد و درباره اینکه پیش از اعمال تحریم‌ها دو کشور در چه زمینه های با یکدیگر همکاری داشتند، اظهار داشت: هیچ قرارداد عملیاتی با مکزیک نداشتیم اما در زمینه اکتشاف، ارتباطات و فناوری با این کشور مذاکره و گفتگوهایی انجام شده و یادداشت تفاهم داشتیم.

زنگنه با بیان اینکه مکزیک به عنوان یک تولید کننده بزرگ غیر اوپک همیشه با اوپک همکاری داشته است، بیان کرد: آنها اعلام آمادگی کردند که اگر اوپک وارد بحث مدیریت بازار شود، مکزیک هم آمادگی دارد با اوپک همکاری و همیاری کند.

وزیر نفت درباره اینکه چقدر به نتایج مذاکرات با کشورهای خارجی امیدوار هستید؟ اظهارداشت: وظیفه ما این است در این شرایط با کشورهای خارجی گفتگو و مذاکره کنیم و امیدواریم این دیدارها نتیجه بخش باشد؛ مذاکرات در حوزه توسعه میدان‌های نفتی زمان‌بر است ولی در سایر زمینه ها مثل برداشت نفت و تولید فرآورده می توان بلافاصله بعد از لغو تحریم‌ها فعالیت را آغاز کرد.

به گفته این مقام مسئول، آزادسازی تجهیزات توقیف شده، آزادسازی پول‌های بلوکه شده، همکاری شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی برخی از محورهای مذاکره با شرکت‌های خارجی است.

کد N949802

وبگردی