آفتاب

بارزانی: غرب باید درقبال بحران‌های منطقه موضعگیری قاطعی داشته باشد

بارزانی: غرب باید درقبال بحران‌های منطقه موضعگیری قاطعی داشته باشد

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با سفیر مجارستان تاکید کرد که بحران‌های متعدد خاورمیانه از جمله بحران پناهجویان با موضع‌گیری قاطع غرب درخصوص بحران‌های سیاسی موجود قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، دفتر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با تیبور ساتماری، سفیر مجارستان در عراق دیدار کرده و بر لزوم تقویت روابط اقلیم کردستان و مجارستان تاکید کرده است.

بارزانی در این دیدار که در اربیل برگزار شد، گفت: بحران‌ها و مشکلات متعدد منطقه خاورمیانه و عدم حل این مشکلات، موجب شکل‌گیری بحران بزرگ انسانی در منطقه و بحران فعلی پناهندگان شده است.

بارزانی با اشاره به اینکه این مشکلات باید در کشورهای منطقه حل شوند، گفت: راه‌حل ایده‌آل برای مشکل پناهندگان آن است که غرب درخصوص بحران‌های منطقه به ویژه بحران سوریه، یمن، لیبی و عراق موضعگیری قاطعانه اتخاذ کند.

وی ادامه داد: غرب و جامعه جهانی باید از پناهجویان حاضر در اقلیم کردستان عراق، اردن، لبنان و ترکیه حمایت و شرایط مناسبی برای زندگی آنها فراهم کرده و به آنها برای بازگشت به کشورشان کمک کنند.

انتهای پیام

کد N949712

وبگردی