آفتاب
قرائتی:

اگر قدرت دفاعی در منطقه نباشد‌، زمین فاسد می‌شود‌

اگر قدرت دفاعی در منطقه نباشد‌، زمین فاسد می‌شود‌

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که ‌«بر‌اساس آیات قرآن‌، ابتکارات و تولیدات وزارت دفاع مصداق عمل صالح است» گفت: اگر قدرت دفاعی در منطقه نباشد‌، زمین فاسد می‌شود‌.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که ‌«بر‌اساس آیات قرآن‌، ابتکارات و تولیدات وزارت دفاع مصداق عمل صالح است» گفت: اگر قدرت دفاعی در منطقه نباشد‌، زمین فاسد می‌شود‌.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در نشستی با حضور وزیر دفاع‌، معاونین‌، مدیران ارشد‌، مدیران عامل سازما‌ن‌های تابعه و روسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی و ‌حفاظت اطلاعات‌ در مشهد مقدس، با بیان این‌که ‌«بر‌اساس آیات قرآن‌، ابتکارات و تولیدات وزارت دفاع مصداق عمل صالح است» اظهار کرد: اگر قدرت دفاعی در منطقه نباشد‌، زمین فاسد می‌شود‌.

وی با اشاره به آیه 120 سوره توبه مبنی بر اینکه هر عملی که موجب عصبانیت کفار شود عمل صالح است‌، ابتکارات و تولیدات وزارت دفاع را موجب عصبانیت کفار و یکی از مصادیق عمل صالح معرفی کرد‌.

این استاد قرآن در ادامه با تفسیر و طرح نکاتی از سوره مبارکه بقره و داستان نبرد طالوت و جالوت، انبیاء را از قدیم، فرماندهان کل قوا معرفی و اظهار کرد: این نکته نشان دهنده جدا نبودن دین از سیاست و حکومت است.

قرائتی در ادامه تفسیر آیات 246 به بعد سوره مبارکه بقره گفت: از این آیات مشخص می‌شود کسی که خانه و زندگیش مورد حمله واقع شده و برای حفظ آن می‌جنگد و در این راه کشته می‌شود شهید است و در نتیجه جنگ در راه وطن نیز جنگ در راه خداست و همچنین طبق آیات، آنان که شعار دادند و در هنگام عمل سر باز زدند و جا ماندند، جزء گروه ظالمان هستند‌.

رئیس ستاد اقامه نماز با ذکر این موضوع که «در این آیات، گروه مدعیان در چند مرحله مورد آزمایش قرار گرفتند و در هر مرحله تعدادی ریزش کردند» خاطرنشان کرد‌: در اولین مرحله وقتی طالوت از سوی خدا برای رهبری ایشان معرفی شد عده‌ای به دلیل اینکه او شخصی فقیر و گمنام بود از اطاعتش سرباز زدند در حالی که به فرموده خداوند متعال، او شخصی دارای علم و توانایی رزمی بود که عده‌ای با عدم پذیرش رهبری وی، در این امتحان رد شده و ریزش کردند.

وی ادامه داد: عده دیگر که قرار بود پس از رسیدن به نهر آب از آن ننوشند و فقط به قدر رفع عطش و به اندازه یک کف دست اکتفا کنند نیز در این امتحان اقتصادی رد شدند و ریزش کردند و در مرحله بعد‌، عده‌ای از نفرات باقیمانده پس از رسیدن به لشکر جالوت و مشاهده کثرت سربازان آن گفتند‌ ما قدرت غلبه بر آنها را نداریم و در نهایت فقط عده‌ای کمی از خالص‌ترین افراد گفتند چون خدا با ماست چه بسا تعداد قلیلی از افراد بر جمع کثیری پیروز خواهند شد که در این بین‌، پسربچه‌ای به نام داوود، جالوت را کشت و خدا به مزد این رشادت، به وی حکومت، حکمت و علم بی‌نهایت عنایت کرد و این لطف و عنایت، قانون خداوند منان است.

رئیس ستاد اقامه نماز همچنین در آخرین فراز از تفسیر این آیات با اشاره به این‌که «خداوند گروهی از مردم را به دست بعضی دیگر دفع می‌کند تا زمین فاسد و تباه نشود» گفت‌: اگر قدرت دفاعی در منطقه نباشد‌، زمین فاسد می‌شود‌.

قرائتی مشکل اصلی کشور را مشکل اشتغال دانست و گفت‌: به تبع این مشکل‌، موضوع به تعویق افتادن ازدواج جوانان و بالا رفتن سن ازدواج‌، افسردگی‌، اعتیاد‌، گناه و عقده و ... پیش می‌آید و من به این باور رسیده‌ام که باید یک تحولی صورت گیرد تا دانش‌آموزان و دانشجویان در طول دوران تحصیل خود با یک مهارت کاربردی آشنا شوند و بتوانند از آن برای رفع نیاز کشور و پیشرفت و اشتغال خود بهره ببرند‌.

وی همچنین با اشاره به این‌که «در همه روایات ما، آموختن تیراندازی، سوارکاری و شنا با هم ذکر شده و باید در مراکز نظامی علاوه بر اجباری بودن آموزش تیراندازی، آموزش‌های دیگر هم طراحی و اجرا شود» خطاب به سردار دهقان وزیر دفاع گفت‌: اگر می‌توانید کاری کنید تا سربازانی که وارد مجموعه شما می‌شوند‌ در طول خدمت خود یک هنر و فنی یاد بگیرند و مشکل اشتغال بخشی از جوانان در حوزه وزارت دفاع به این شکل یا طرق دیگر پیگیری و حل شود‌.

انتهای پیام

کد N949685

وبگردی