آفتاب

فلسطین، یمن و سوریه؛ محورهای اصلی نشست‌ فردای اتحادیه عرب

فلسطین، یمن و سوریه؛ محورهای اصلی نشست‌ فردای اتحادیه عرب

اتحادیه عرب فردا (چهارشنبه) نشستی دو روزه را با هدف بررسی اوضاع کشورهای یمن، سوریه، لیبی و فلسطین برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، احمد بن حلی، معاون ذبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد این نشست به ریاست امارات و به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

در این نشست حاضران درباره تحولات اخیر یمن به ویژه کشته شدن سربازان امارات، عربستان و بحرین در عملیات جنبش انصارالله یمن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در این نشست دو روزه مساله سوریه و طرح‌هایی که منتظر تصویب و ارجاع به شورای اتحادیه عرب هستند بررسی می‌شوند و این طرح‌ها یکشنبه آینده در شورای اتحادیه عرب که در سطح وزرای خارجه برگزار خواهد شد، مطرح می‌شوند.

بن حلی افزود: از دیگر موضوعات مهم این نشست مساله فلسطین و بحران کشورهای عربی از جمعه سوریه و لیبی است.

همچنین نماینده امارات در اتحادیه عرب روز یکشنبه در دیدار با دبیرکل اتحادیه درخصوص پیش‌نویس طرح‌هایی درباره کشورهای مذکور که قرار است در نشست وزرای خارجه مورد تایید قرار گیرند، گفت‌وگو کردند.

بن حلی گفت: در دستور جلسه نشست اتحادیه عرب بندهای دیگری مربوط به ارتقای اتحادیه، بازنگری در عملکرد کمیته دائم اطلاع‌رسانی، حفاظت از منابع آبی کشورهای عربی که از سوی عراق مطرح شده و نیز طرح ویژه عربستان گنجانده شده است.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب درخصوص سوریه نیز گفت: توافق شده نشستی در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو برای بررسی آخرین تحولات سوریه و طرح‌های ارائه شده برای سازش سیاسی در این کشور و نیز پیامدهای بحران پناهجویان سوری با حضور استفان دی‌میستورا، فرستاده دبیرکل سازمان ملل به سوریه برگزار شود.

در مورد لیبی نیز بن حلی اظهار داشت: قرار است هیاتی از اتحادیه عرب در نشست‌های گفت‌وگو در این کشور در ماه سپتامبر شرکت کند.

بن حلی در ادامه تلاش‌های برناردینو لئون، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی نیز تقدیر کرد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص تحولات اخیر یمن و کشته شدن سربازان اماراتی، عربستانی و بحرینی در حمله انصارالله به انبار مهمات ائتلاف عربی، تاکید کرد که یمن یکی از بندهای مهم دستور جلسه نشست آتی اتحادیه عرب است و بی‌شک این تحولات بر روی ابعاد مختلف قطعنامه ویژه یمن به ویژه ابعاد انسانی آن که یکی از موضوعات بسیار فوریتی است، تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N949627

وبگردی