آفتاب

آغاز عملیات زمینی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن

آغاز عملیات زمینی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن

منابع یمنی از آغاز عملیات زمینی ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان در استان مأرب یمن خبر دادند که یگان‌هایی از امارات، بحرین و عربستان در آن مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری روسیه الیوم، منابع محلی در استان مأرب می‌گویند که یگان‌هایی از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان از پادگان تیپ 107 در صافر به سمت شهرهای حریب و بیحان حرکت کرده‌اند. این اولین تحرک نظامی زمینی ائتلاف عربی در خاک یمن محسوب می‌شود که پس از کشته شدن 92 سرباز از جمله 45 اماراتی و 10 سرباز عربستانی در حمله به انبار مهمات در مارب آغاز شده است.

به گفته منابع نظامی یمن، کشورهای عضو ائتلاف با اعزام یگان‌های نظامی برای مشارکت در عملیات زمینی در استان‌های شمالی و جنوب غربی یمن، موافقت کرده‌اند و توافقنامه‌ای را درباره تعداد نیروهای زمینی هر کشور که در عملیات یمن حضور خواهند داشت، امضا کرده‌اند.

بنا به گفته این منابع جنگ در یمن به نقطه عطف خود رسیده و کشورهای مصر، اردن، مراکش، سودان، قطر و کویت ظرف چند روز آینده یگان‌هایی را با ادوات نظامی کامل برای مشارکت در جنگ زمینی یمن به مأرب، عدن، الحدیده و تعز اعزام می‌کنند.

پیش از این اخباری مبنی بر اقدام قطر برای اعزام 1000 سرباز به یمن جهت مشارکت در عملیات زمینی علیه انصارالله منتشر شده بود و منابع نظامی اعلام کردند که نیروهای قطری در مسیر یمن برای شرکت در این عملیات هستند و جهت پیوستن به حمله جدید علیه انصارالله آماده می‌شوند. این در حالی است که وزارت خارجه قطر هنوز واکنشی به این اخبار نشان نداده است.

علاوه بر این منابع محلی یمن تاکید کردند: کویت و قطر یگان‌های نظامی خود را به عربستان اعزام کرده‌اند در حالی که نیروی دریایی مصر و مراکش برای انتقال نیروی زمینی به بنادر یمنی در استان عدن آماده می‌شوند.

از سوی دیگر منابع یمن اعلام کردند که عربستان برای اولین بار پایگاه هوایی الدواسر خود را که انواع سلاح‌ها و تجهیزات مدرن دفاعی، نظارتی و جنگی را در خود جای داده، فعال کرده است.

به گفته این منابع یکی از مهمترین ماموریت‌های این پایگاه کنترل دقیق و نظارت بر منطقه است. رادارهای مستقر در این پایگاه توانایی کنترل، نظارت و تصویربرداری از مساحتی بالغ بر 100 کیلومتر مربع را دارند.

انتهای پیام

کد N949625

وبگردی