آفتاب

رئیس‌جمهوری نیجریه از عملکردش مقابل بوکوحرام دفاع کرد

رئیس‌جمهوری نیجریه از عملکردش مقابل بوکوحرام دفاع کرد

رئیس‌جمهور نیجریه با دفاع از عملکرد ارتش در برابر بوکوحرام با وجود افزایش انتقادها اعلام کرد که ارتش توانسته به موفقیت‌هایی در مبارزه با بوکوحرام دست یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمدو بوهاری در سفر خود به غنا اعلام کرد که مبارزات خوبی در جهت مقابله علیه بوکوحرام انجام گرفته است، این در حالی است که انتقادات درباره نبود پیشرفتی در مبارزه با شورشیان وجود دارد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم اگر به اندازه کافی دقیق گوش بدهید و یا در شمال نیجریه باشید، متوجه می‌شوید که ارتش توانسته در واقعیت پیشرفت‌هایی را در زمین نبرد به دست آورد.

بوهاری که از زمان بر سر کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهور نیجریه اولویت خود را مبارزه با شورشیان اعلام کرده است، گفت: شورش به معنای واقعی در ناحیه جنگلی سامبیسا در ایالت بورنو در شمال شرقی کشور کاهش یافته است.

بسیاری از دو میلیون و صد هزار نفر که از زمان آغاز خشونت شش ساله آواره شده‌اند، به خانه‌هایشان بازگشته‌اند.

در همین راستا رئیس‌جمهور نیجریه به خبرنگاران گفت: پیشرفت بسیاری انجام گرفته است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بوهاری با اتهاماتی مبنی بر کند بودن سرعت برخورد با شورشیان مواجه است و هنوز برخی پست‌های کلیدی دولت خالی مانده است.

امیدهای بسیاری وجود دارد که نیروی چندملیتی مورد حمایت اتحادیه آفریقا، متشکل از نیروهای نیجریه، نیجر، چاد، کامرون و بنین بتوانند نیروهای بوکوحرام را شکست دهند.

اما اعزام این نیروها در ماه ژوئیه به تاخیر افتاده است، در این دوران حملات مرگبار ادامه یافته است. این در حالی است که ارتش اعلام کرده است که به موفقیت‌هایی در هفته‌های اخیر در این حملات دست یافته است.

از موفقیت‌های به دست آمده می‌توان به بازپس‌گیری گامبورورانگالا، شهر استراتژیک در مرز کامرون و دستگیری یکی از فرماندهان ارشد بوکوحرام اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N949545

وبگردی