آفتاب

سفر تیمی از کارشناسان عراقی به اربیل برای تحقیق درباره استفاده داعش از سلاح شیمیایی

سفر تیمی از کارشناسان عراقی به اربیل برای تحقیق درباره استفاده داعش از سلاح شیمیایی

تیمی از کارشناسان عراقی برای انجام تحقیقات درخصوص استفاده داعش از سلاح‌های شیمیایی علیه پیشمرگ‌ها به اقلیم کردستان سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، مسئولان دولت اقلیم کردستان عراق اخیرا از سه حمله شیمیایی داعش علیه پیش‌مرگ‌ها با استفاده از خمپاره‌های نوع "مورتر" خبر داده و اعلام کردند که آزمایش‌های اولیه استفاده داعش از گاز کلر در این خمپاره‌ها را ثابت کرده است.

یک ژنرال آمریکایی نیز پیش از این اعلام کرد که آزمایش بر روی ترکش‌های خمپاره‌های شلیک شده از سوی داعش علیه نیروهای کرد در عراق، استفاده این گروه تروریستی از گاز خردل را ثابت می‌کند.

در همین راستا، دیپلمات‌های عراقی اعلام کردند که تیمی از کارشناسان عراقی برای بررسی این مساله به اقلیم کردستان سفر خواهند کرد.

به گفته این دیپلمات‌ها مسئولان دولت عراق تحقیقاتی را برای جمع‌آوری نمونه‌های مواد شیمیایی که در این خمپاره‌ها استفاده شده و میزان دقت استفاده از گاز "خردل" طی سلطه داعش بر مناطق زیادی از شمال و غرب عراق آغاز کرده‌اند.

از سوی دیگر نظمی حزوری، کنسول فلسطین در اقلیم کردستان عراق برای اولین بار با هیات همراهش از استان کرکوک دیدن کرد.

وی در این دیدار با نجم الدین کریم، استاندار کرکوک نیز دیدار کرد و گفت: پایداری ساکنان کرکوک طرح‌های تکفیری‌ها را ناکام گذاشت. ما اطمینان داریم که مردم کرکوک با اراده و پایداری خود پیروز خواهند شد.

انتهای پیام

کد N949469

وبگردی