آفتاب

آمریکا در استراتژی خود علیه داعش در سوریه بازنگری می‌کند

آمریکا در استراتژی خود علیه داعش در سوریه بازنگری می‌کند

آمریکا با اتخاذ برخی گزینه‌ها در جهت آموزش شورشیان سوری، استراتژی خود را علیه داعش در سوریه مورد بازنگری قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که آمریکا به دنبال بازنگری در استراتژی خود در مبارزه با داعش در سوریه است، در همین راستا پنتاگون خواهان انتقال شبه نظامیان بیشتری به منطقه امن، ایجاد اقدامات جاسوسی بهتر و ارتقای مهارت‌های شورشیان آموزش دیده است.

براساس اظهارات منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، این گزینه‌های دسته بندی شده اکنون در میان مقامات ارشد وزارت دفاع مطرح بوده و رد و بدل می‌شود.

همچنین به نوشته نیویورک تایمز، از این گزینه‌ها می‌توان به گسترش میزان بازگشت گروه‌های شورشیان آموزش دیده به سوریه و تغییر مکان صف آرایی نیروها به قسمت‌هایی که حمایت محلی بیشتر است، اشاره کرد.

با توجه به تلاش‌های آمریکا برای آموزش و تجهیز هزاران مخالف سوری، جبهه النصره وابسته به القاعده در ماه ژوئیه اعلام کرد که این گروه توانسته اولین گروه از مخالفان نزدیک به 60 شورشی آموزش دیده توسط آمریکا را هفته‌ها بعد از اعزام آنها به اسارت درآورد.

ماه گذشته ائتلاف آمریکا بر استقرار شورشیان آموزش دیده در ترکیه متمرکز شده است تا بدین شکل نیروهای داعش را وادار کند که از مرزهای سوریه دور باشند.

انتهای پیام

کد N949468

وبگردی