آفتاب
معاون سازمانهای مردم نهاد وزارت کشور خبرداد

اعلام نظر دولت درباره لایحه سمن‌ها طی ماه آتی

اعلام نظر دولت درباره لایحه سمن‌ها طی ماه آتی

معاون سازمانهای مردم نهاد مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشورگفت: احتمالا تا یک ماه آینده دولت نظر خود را درباره لایحه تشکل‌های اجتماعی اعلام می‌کند و پس از آن برای تصویب به مجلس تقدیم می‌شود.

بهمن مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود:‌ با توجه به لوایح در نوبت، بررسی برنامه ششم توسعه و فرا رسیدن سال انتخابات مجلس شورای اسلامی معلوم نیست نمایندگان بتوانند در مجلس نهم این لایحه را بررسی کنند اما در تلاش هستیم که لایحه تشکل‌های اجتماعی اولویت ویژه‌ای از طرف دولت برای مجلس شناخته شود و در همین دوره مجلس بررسی شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای لایحه تشکل‌های اجتماعی گفت: لایحه قانونی تشکل‌های اجتماعی بعد از آنکه مورد مذاکره قرار گرفت و به تصویب و تایید جمعی رسید،‌به دولت تقدیم شد. در کمیسیون سیاسی دولت در حضور همه دستگاه‌ها ارایه و حدود 15 جلسه روی متن کار شد و به تایید و تصویب رسید.

مشکینی در پایان اظهارکرد: در حال حاضر متن نهایی لایحه در کمیسیون جمع بندی شده است و در نوبت و اولویت کمیسیون اصلی قرار دارد. در کمیسیون اصلی دولت، وزرا و اعضای هیئت دولت،‌لایحه را بررسی اجمالی می‌کنند، دولت معمولا نظر کمیسیون اصلی را در تصمیم گیری لحاظ می‌کند.

مشکینی

انتهای پیام

کد N949350

وبگردی