آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

روشنفکران برای رسیدن به وحدت برنامه‌های محوری ارایه کنند

روشنفکران برای رسیدن به وحدت برنامه‌های محوری ارایه کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: روشنفکران برای رسیدن به وحدت ملی و مذهبی باید برنامه‌های مدیریتی و محوری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «یکی از اصول مهم دین اسلام که همواره بر توسعه و ترویج آن تاکید شده موضوع وحدت است» اظهار کرد: خداوند در آیه 103 سوره آل‌عمران خطاب به بندگان می‌فرماید" وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ" یعنی برای اینکه به پیشرفت و موفقیت برسیم باید همواره بر ریسمان الهی یعنی وحدت چنگ بزنیم تا دچار مشکل نشویم.

وی در ادامه یادآور شد: وحدت امر مهمی است که ریشه در اعتقادات دینی ما دارد و همواره توجه به وحدت در جامعه اسلامی توانسته کارساز باشد و وقتی که پیامبر (ص) رسالت خود را آغاز کردند با ایجاد همدلی در بین مسلمانان و وفاق در مقابل دشمنان ایستادند. نقطه مقابل اسلام، کفر را داریم که همواره تلاش می‌کند تا یک نفاقی را در دین اسلام و امت اسلامی به وجود بیاورد تا بتواند به اهداف خود برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: وظیفه همه مسلمانان این است که با تاکید بر اشتراکات دینی به ترویج اموری بپردازند که در عزت و پیشرفت مسلمانان تاثیر دارد. امروزه در جهان هستی یک فضای تبلیغاتی وجود دارد که همگان برای ترویج اهداف خود از آن بهره می‌برند جوامع اسلامی نیز باید از ابزار پیشرفته تبلیغات استفاده کنند تا به اهداف خود در جهان برسند.

سروستانی افزود: دشمنان با استفاده از ابزار تبلیغات می‌خواهند کاری کنند که مسلمانان با همدیگر به تقابل و مبارزه بپردازند به گونه‌ای که در برخی از جوامع اسلامی شاهد درگیری‌های اعتقادی و مذهبی هستیم که دشمنان برای ترویج این اختلافات گروه‌های مختلف تقریبی را با عناوین مختلف به راه انداخته‌اند تا جوامع مسلمین را به جان هم بیندازند.

وی ادامه داد: نمونه تفرقه‌افکنی‌ دشمنان را در فلسطین و سایر کشورهای اسلامی نیز شاهدیم که با ایجاد گروهک‌هایی مثل سلفی‌ها که توسط غربیان به ویژه انگلیس به وجود آمده به ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان می‌پردازند.

وی در ادمه با بیان این‌که «ما براساس مبانی دینی باید تلاش کنیم که وحدت و همدلی را بین مسلمانان ترویج دهیم» خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حربه‌های دشمنان این بود که با ایجاد جنگ‌های قومیتی تحت عنوان عرب و عجم می‌خواستند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند. در این زمان مسلمانان باید با هوشیاری خود در مقابل آنها بایستند و با تاکید بر مشترکات دینی و اعتقادی خود از ایجاد فضایی که سبب آسیب رسیدن به وحدت می‌شود اجتناب کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این‌که «روشنفکران برای رسیدن به وحدت ملی و مذهبی باید برنامه‌های مدیریتی و محوری داشته باشند» عنوان کرد: خوشبختانه با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در کشور شاهد وفاق و همدلی بین شیعیان و سنی‌ها هستیم و در ایران برنامه‌ها و نشست‌های متنوعی برای بزرگان و علمای شیعه و سنی وجود دارد که آنها دور هم جمع شوند و با تاکید بر مشترکات دینی و اعتقادی جلوی تفرقه و نفوذ دشمن را بگیرند.

سروستانی گفت: ما باید در جوامع اسلامی برای رسیدن به وحدت ملی و احیای ارزش‌های اسلامی تلاش کنیم به ویژه در بین نسل جوان. در فضای مجازی و تبلیغاتی نیزنیازمند این هستیم که بر روی مسائلی که سبب رسیدن به وحدت می‌شود تمرکز کنیم و با وحدت در برابر دسیسه‌های دشمنان بایستیم تا در نهایت به پیروزی برسیم.

انتهای پیام

کد N949291

وبگردی