آفتاب
محمدو بوهاری:

شورشیان بوکوحرام زمین گیر شده اند

شورشیان بوکوحرام زمین گیر شده اند

رئیس جمهوری نیجریه در دیدار با همتای غنایی خود از زمین گیر شدن شورشیان در مناطق جنگلی شمال شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای فرانسه، محمدو بوهاری رئیس جمهوری نیجریه از تشدید حملات ارتش این کشور علیه شورشیان بوکوحرام در سال گذشته خبر داد که موفقیت چندانی به همراه نداشته است.

وی یکی از دلایل این امر را عدم دسترسی به شورشیان در شمال شرق آفریقا اعلام کرد. وی گفت کسانی که در شمال شرق آفریقا زندگی کرده باشند حرفهای من را تایید خواهند کرد. بوهاری که هم اکنون در غنا به سر می برد افزود: خیلی از مناطقی که بوکوحرام در آنجا به سر می برد جنگل های انبوهی هستند که دسترسی به آن تقریبا سخت و غیر ممکن شده است.

به گفته این ژنرال سابق ارتش که مبارزه با بوکو حرام را بعد از به قدرت رسیدن در ۲۹ ماه می در اولویت قرار داده است شورشیان در منطقه جنگلی سامبیسا در ایالت بورنو در شمال شرق این کشور در عمل زمین گیر شده اند.

در همین حال «جان درمامانی ماهاما» همتای غنایی رئیس جمهوری نیجریه نیز در نشست مشترک دو رئیس جمهور در غنا از تلاش های نیجریه در مبارزه با بوکوحرام تشکر و همکاری کشورش با نیجریه برای مبارزه با شورشیان را اعلام کرد.

این در حالی است که تاکنون به خاطر حملات بوکوحرام بیش از دو میلیون نفر دراین کشور آواره شده اند. گفتنی است اتحادیه آفریقا ائتلافی از نیروهای نظامی کشورهای نیجریه، نیجر، چاد، کامرون و بنین برای مبارزه با شورشیان بوکوحرام تشکیل داده است.

 

کد N949229

وبگردی