آفتاب

قطر از پایگاه های ترکیه برای حمله به داعش استفاده می کند

قطر از پایگاه های ترکیه برای حمله به داعش استفاده می کند

رسانه های ترکیه از موافقت مقامات ترکیه با استفاده از پایگاه های این کشور در حملات هوایی علیه گروهک داعش در سوریه و عراق توسط قطر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه حریت ترکیه به نقل از منابع دولتی این کشور نوشت: دو کشور در مورد پیوستن قطر به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش و استفاده از پایگاه های هوایی در دیابربکر، باتمان، ملاطیه واقع درجنوب شرق کشور و پایگاه اینجرلیک گفتگو کردند.

بر این اساس ترکیه با اعلام شمار جنگنده های قطری که قرار است در حملات هوایی در جنگ علیه داعش شرکت کنند، مخالفت کرد. به نوشته حریت ۶ فروند جنگنده آمریکا در حملات هوایی از اینجرلیک و نیز جنگنده های ترکیه از این پایگاه استفاده می کنند.

در همین راستا روزنامه حریت نوشت: فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری گفت پاریس در حملات هوایی علیه پایگاه های عناصر افراطی در سوریه شرکت می کند.

همچنین نیروهای ائتلاف با صدور بیانیه ای اعلام کردند جنگنده ها اهداف و پایگاه های داعش را در عراق و سوریه هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: حملات در مناطق مختلف عراق انجام گرفت و در این حملات ۴۹ پایگاه داعش، ۴ تونل و یک کامیون بمباران شد. حملات ائتلاف در سوریه نیز در نزدیکی شهر رقه و مارع متمرکز بود که در حمله به این دو شهر، ۵ مخفیگاه تروریست های داعش منهدم شد.

کد N949225

وبگردی