آفتاب

لهستان نتایج همه‌پرسی نظام انتخاباتی را مردود اعلام کرد

لهستان نتایج همه‌پرسی نظام انتخاباتی را مردود اعلام کرد

کمیسیون ملی انتخابات لهستان اعلام کرد، نتایج همه‌پرسی که اخیرا در این کشور درباره اعمال تغییرات در نظام انتخاباتی و قوانین مالیاتی برگزار شد، نامعتبر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیون ملی انتخابات لهستان اعلام کرد که نتایج همه‌پرسی اخیر در این کشور که درباره اعمال تغییرات در نظام رای‌دهی و قوانین مالیاتی بود، اعتبار ندارد.

بر اساس نتایجی که از سوی این کمیسیون اعلام شد، میزان مشارکت در این همه‌پرسی به 7.8 درصد رسیده و این در حالی است که شرط اصلی معتبر بودن نتایج یک نظرسنجی در لهستان مشارکت حداقل 50 درصد است.

شهروندان لهستانی به تازگی برای اعلام مخالفت یا موافقت خود با تغییر سیستم انتخاباتی، تامین مالی احزاب سیاسی و قوانین مالیاتی پای صندوق‌های رای رفتند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انتخابات روز یک‌شنبه برگزار شد و تا آغاز شب در جریان بود.

برونیسلاو کوموروفسکی، رئیس‌جمهوری سابق لهستان پس از نتایج ضعیفش در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مه برگزاری این انتخابات را اعلام کرد. این اقدام به نظر می‌رسد آخرین تلاش وی برای ماندن در قدرت بود، اما تاکتیک او به هر حال با شکست در دور دوم انتخابات در مقابل آندژی دودا همراه شد.

انتهای پیام

کد N949177

وبگردی