آفتاب
حائری شیرازی:

انقلاب اسلامی را تقوا و ایمان به پیروزی رساند

انقلاب اسلامی را تقوا و ایمان به پیروزی رساند

یک عضو مجلس خبرگان گفت: ایمان مردم در روز 17 شهریور باعث ایجاد آن واقعه بزرگ و در نهایت منجر به سقوط رژیم شاهنشاهی و پیروزی انقلاب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در مراسم گرامی‌داشت شهدای 17 شهریور که در مجموعه سرچشمه برگزار شد، اظهار کرد: حکومت‌های متزلزل با خشونت فوق‌العاده می‌توانند به حیات خود ادامه دهند، اما همان خشونت فوق‌العاده در مواردی هم می‌تواند موجب متلاشی شدن آن حکومت شود و قرآن در این رابطه می‌فرماید اگر مردم مومن باشند، فشار حاکمان موجب دوام حکومت‌شان نشده و آن‌ها سقوط می‌کنند و اگر مردم ایمان نداشته باشند، آن فشار سبب دوام حکومت خواهد شد.

وی افزود: کار حکومت پهلوی در میدان ژاله برای ترساندن مردم و افزایش دوران حیات خودش بود اما ایمان مردم موجب زوال آن‌ها شد و در نهایت به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی منجر گردید.

وی با بیان این‌که «امام (ره) در سال 42 به واسطه خون شهدا و عمل انقلابی آن‌ها از زندان رهایی یافت» اظهار کرد: امام(ره) پس از آزادی خود از زندان با سخنرانی تاریخی که انجام داد رهبری جریان پانزده خرداد را به دست گرفت و آن را به انقلاب اسلامی متصل ساخت.

این عضو مجلس خبرگان همچنین با اشاره به این‌که «از نیمه خرداد سال 42 تا 22 بهمن 57 ایمان مردم روز به روز افزایش پیدا می‌کرد» گفت: بعد از واقعه 15 خرداد تا پیروزی انقلاب مردم هر روز به ایمان و پاکی وجود خود می‌افزودند و به خاطر همین تقوا و ایمان بود که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی با یادآوری این‌که «امام(ره) همواره با مبارزه مسلحانه گروهک‌ها مخالفت می‌کرد» اظهار کرد: امام (ره) مبارزه مسلحانه را قبول نمی‌کرد؛ چراکه می‌دانست وقتی مبارزان دست به کشتار بزنند انگیزه‌ای ایجاد می‌کنند تا نظامیان نیز به مقابله به مثل بپردازند ولی اعتقاد ایشان این بود که باید این انگیزه را از نظامیان گرفت و آن‌ها را از کشتار منصرف کرد؛ امری که در نهایت نیز اتفاق افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امام خمینی(ره) در جریان انقلاب بعد از هر کشتاری که توسط نظامیان و رژیم شاه صورت می‌گرفت مردم را به مقاومت دعوت می‌کردند؛ چراکه مقاومت باعث افزایش صبر می‌شود و صبر نیز ایمان انسان را بالا می‌برد و با همین ایمان بود که انقلاب ایران به پیروزی رسید.

حائری شیرازی در سخنان خود به حوادث امروز یمن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز کشور یمن هر روزه توسط عربستان بمباران می‌شود، اما مقاومت در تقوای مردم مسلمان یمن است که موجب استقامت آن‌ها در برابر این حملات ظالمانه شده است.

وی در پایان اظهار کرد: آن‌چه می‌تواند انسان امروزی را از جنایت و ناامنی نجات دهد، استفاده از علم همراه با معنویت است و جز این راهی برای رسیدن به آرامش وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N949094

وبگردی