آفتاب

آیا 4000 داعشی وارد اروپا شده‌اند؟

آیا 4000 داعشی وارد اروپا شده‌اند؟

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که بیش از 4000 عضو داعش توانسته‌اند در قالب آوارگان وارد کشورهای اتحادیه اروپا شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ساندی اکسپرس به نقل از یک منبع در داعش گزارش داد که عملیات انتقال این افراد به اروپا با موفقیت انجام شد.

این منبع عنوان داشت که نیروهای داعش به جمع بسیار آوارگان در دو اسکله دو شهر ازمیر و مرسین پیوستند و از آنجا از طریق دریای مدیترانه به ایتالیا رفتند و نیروهای داعش پس از آن نیز راهی کشورهای دیگر بالاخص سوئد و آلمان شدند.

این روزنامه انگلیسی اعلام کرد که دو تن از قاچاق‌چیان محلی نیز این اطلاعات را تایید کردند. این روزنامه به نقل از یکی از این افراد گزارش داد که وی برای ورود بیش از 10 تروریست به اروپا کمک کرده است، برخی از آنها گفتند که می‌خواهند خانواده‌شان را ببینند و برخی دیگر نیز گفتند که می‌خواهند آماده باشند!

این منبع عضو داعش در مصاحبه با روزنامه ساندی اکسپرس عنوان داشت: ورود نیروهای داعش آغازی برای انتقام جویی از حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا است، ما خواهان تشکیل "خلافت" نه فقط در سوریه بلکه در تمامی جهان هستیم.

این روزنامه گزارش داد که این منبع عضو داعش تاکید کرده است که در این حملات دولت‌های کشورهای غربی و نه غیرنظامیان هدف قرار خواهند گرفت.

در اولین واکنش به این گزارش، رئیس دستگاه اطلاعات فدرال آلمان تاکید کرد که تروریست‌ها در تلاش هستند تا در میان آوارگان به کشورهای اروپایی راه یابند.

وی در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت: ما در حال حاضر اطلاعاتی در مورد وجود تروریست‌ها میان آوارگانی که از خاورمیانه و آفریقا می‌آیند، نداریم. اما نمی‌توان این مساله را بعید دانست که تروریست‌ها از هر امکاناتی که در دست داشته باشند، برای رخنه به اروپا استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N949066

وبگردی