آفتاب

آژانس پناهندگان سازمان ملل: آژانسهای انسان‌دوستانه سازمان ملل ورشکسته شده‌اند

آژانس پناهندگان سازمان ملل: آژانسهای انسان‌دوستانه سازمان ملل ورشکسته شده‌اند

کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، آژانس‌های انسان‌دوستانه وابسته به این سازمان که تلاش دارند به ده‌ها هزار آواره فرار کرده از جنگ کمک کنند، به لحاظ مالی دچار ورشکستگی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه آیریش اگزماینر، آنتونیو گوترس، کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل، با اظهار این که در رسیدگی به نیازهای اولیه پناهجویان کوتاهی شده از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا به تامین کمک برای پناهجویان به همان شکلی که به عملیات‌های حفظ صلح سازمان ملل کمک‌رسانی می کنند بپردازند.

گوترس تصریح کرد، در یک دوره چهار ساله تعداد کسانی که در هر روز به سبب درگیری در جهان آواره شده‌اند به 31000 نفر رسیده است و این موجب فشار هر چه بیشتر به منابع مالی برای تامین نیازهای پناهجویان شده است.

گوترس به گاردین گفت: اگر نگاهی به کسانی که در هر روز در اثر جنگ آواره شده‌اند بیندازید، در سال 2010 این میزان برابر 11000 نفر بود، سال گذشته اما این تعداد به 42000 نفر رسیده که این به معنی افزایش چشمگیر نیازهای پناهندگان اعم از سرپناه، آب، بهداشت،‌ تغذیه، کمک های پزشکی و آموزش است.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: بودجه های ما قابل قیاس با افزایش نیازها نیستند. درآمد ما در سال 2015 حدود 10 درصد کمتر از سال 2014 خواهد بود. جامعه انسانی جهانی ورشکسته نشده و آنها به طور کلی موثر تر از هر زمان هستند اما ما به لحاظ مالی ورشکسته شده ایم.

وی تصریح کرد، باید بحرانی که از سوریه برآمده به عنوان یک وضعیت اضطراری شناخته شود و تامین مالی کمک ها بیشتر با مشارکت های ارزیابی شده صورت گیرد تا مشارکتهای داوطلبانه.

وی افزود: این که پول بیشتری صرف کمکهای انسانی نشود اگر نگوییم که یک راهبرد برای خودکشی است اما یک راهبرد بد است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده ابعاد بحران های مربوط به خاورمیانه تاثیری مخرب بر بهداشت و درمان داشته است.

میشله گایر، مدیر اداره مدیریت ریسک وضعیت اضطراری به گاردین گفت، کمبود اعتبارات باعث تعطیلی حدود 200 کلینیک بهداشتی در عراق شده و این موجب خواهد شد که یک نسل از کودکان عراقی واکسینه نشوند.

همچنین یک سخنگوی سازمان برنامه جهانی غذا اظهار کرد، کمبود غذا موجب شده که تعداد پناهندگان بیشتری راه اروپا را در پیش بگیرند.

انتهای پیام

کد N949040

وبگردی