آفتاب

اردوغان: سخنان اخیر مسکو من را شگفت زده کرد

اردوغان: سخنان اخیر مسکو من را شگفت زده کرد

رئیس جمهوری ترکیه با بیان این که وی و رئیس جمهوری روسیه، وزرای خارجه این دو کشور را مامور به هماهنگی‌ها درخصوص راه حل بحران سوریه کردند، گفت: سخنان اخیر مسکو من را شگفت زده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه آمریکایی سی ان ان غرب را مسئول فاجعه آوارگان سوری خواند و گفت: من در واقع بر این باورم که کشورهای غربی مسئول این فاجعه هستند و این کشورها همچنین مسئول این امر هستند که دریای مدیترانه را به گورستانی برای آوارگان تبدیل کرده‌اند.

وی علت فاجعه آوارگان را به این امر نسبت داد که جامعه بین الملل نسبت به تحولات در سوریه و عراق بی تفاوت مانده است.

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی مداخله جویانه عنوان داشت: ما تمایلی را برای مداخله در سوریه که "حاکمی ظالم" آن را اداره می‌کند و همواره از وی حمایت شده است، احساس نمی‌کنیم.

وی با تجاهل این امر که خود ترکیه از حامیان اصلی داعش است، مدعی شد که این نظام سوریه بوده است که از داعش حمایت کرده است و کسانی که حمایت می‌کنند تا این نظام باقی بماند، مسئول این وضعیت هستند.

اردوغان درخصوص حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) نیز گفت: کشورهای اتحادیه اروپا از دیر باز از فعالیت‌های این گروه چشم پوشانده‌اند و رهبران پ.ک.ک در کشورهای اروپایی هستند و این امر علی رغم این است که اتحادیه اروپا پ.ک.ک را در فهرست تروریستی قرار داده است.

رجب طیب اردوغان همچنین با اشاره به این که چندین دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه داشته است و آخرین این دیدارها در باکو صورت گرفت و دو طرف وزاری خارجه‌ خود را مامور به هماهنگی‌ها جهت دست یابی به راه حلی برای بحران سوریه کردند، گفت: سخنان اخیر مسکو من را شگفت زده کرد.

وی در خصوص منطقه امن که ترکیه خواهان ایجاد آن در سوریه است، گفت: ترکیه می‌داند که حزب اتحاد دموکرات (کرد سوریه) از طریق اشغال شمال سوریه، برای امتدادشان به دریای مدیترانه تلاش می‌کند.

انتهای پیام

کد N949008

وبگردی