آفتاب
ولایتی در دیدار با هیئت سوری؛

سوریه تاوان مقابله با اسرائیل را می دهد / کشورهای مرتجع مسئول آوارگان

سوریه تاوان مقابله با اسرائیل را می دهد / کشورهای مرتجع مسئول آوارگان

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه مسئول آوارگی ده میلیون سوری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام در دیدار با هیئت سوری متشکل از نمایندگان و دیگر مقامات سوری اظهار داشت: ملت سوریه تاوان مقابله با رژیم صهیونیستی را پس می دهند، زیرا آنها در خط اول مقاومت هستند.

وی افزود: در هر صورت دشمنان دولت سوریه ناچار خواهند بود که استقلال و تمامیت ارضی دولت و ملت این کشور را به رسمیت بشناسند و آنها چاره ای جز به رسمیت شناختن دولت سوریه ندارند.

ولایتی با بیان اینکه کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه مسئول آوارگی ۱۰ میلیون سوری هستند، گفت: این در حالی است که کشورهای اروپایی تنها برای پذیرش چند صد هزار از این آوارگان قشقرق به راه انداخته اند.

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب ادامه داد: با وجود اینکه با دخالت برخی کشورها، سوریه با بی ثباتی روبرو شده، اما جمهوری اسلامی همواره از دولت سوریه حمایت کرده و همچنان از بشاراسد حمایت خواهد کرد.

ولایتی در ادامه دیدار با هیئت سوری با اشاره به مذاکره نمایندگان معارضان سوریه با دولت این کشور با مسکو تصریح کرد: هر طرحی که بشار اسد و دولت سوریه با آن موافق باشد، ما هم با آن موافق هستیم و از آن حمایت می کنیم.

وی افزود: به نظر من گفتگوهایی که در حال حاضر در مسکو در جریان است نزدیکترین راه حل به خواسته های دولت سوریه خواهد بود ولی باز از تصمیم دولت و ملت سوریه حمایت خواهیم کرد.

ولایتی در پایان با اشاره به حمایت های ایران از مردم یمن تاکید کرد: اینطور نیست که ما فقط از نظر سیاسی و تبلیغاتی موضوع یمن را محکوم کنیم. بلکه تا هر میزانی که بتوانیم به مردم یمن کمک کنیم از آن دریغ نخواهیم کرد.

کد N949000

وبگردی