آفتاب

نیوزویک با شکست آیپک در توافق هسته‌ای منتشر شد

نیوزویک با شکست آیپک در توافق هسته‌ای منتشر شد

شماره ۱۱ سپتامبر هفته نامه نیوزویک با مطالبی از حوزه سیاست مانند تفوق های توافق هسته ای ایران تا قصه پر غصه ای از تیراندازی ها در آمریکا بر پیشخوان مطبوعات قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نامه نیوزویک توسط مؤسسه واشنگتن پست در شهر نیویورک آمریکا به چاپ رسیده و در اقصی نقاط آمریکا و جهان عرضه می‌شود.

شماره ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) هفته‌نامه نیوزویک به عناوینی از قبیل اشتباهات محاسباتی وال استریت درباره چین، نحوه تضعیف لابی صهیونیستی آیپک پس از توافق هسته ای ۱۴ جولای میان کشورهای ۱+۵ با ایران، مقاله ای با عنوان تهدید یک فانتوم، شلیک های جمعی و مشکل هر روز جامعه آمریکا اختصاص یافته است.

همچنین بخش های «تصاویر منتخب»، «داستان زندگی فردی که از ۱۱ سال اسارت، شکنجه و آزار و اذیت های اخلاقی جان سالم به در برده» و بالاخره «دنیای جدید» در آن تدوین شده است.

در یکی از قسمت های تحلیلی این هفته نامه، مقاله ای با عنوان «چگونه توافق هسته ای با ایران لابی صهیونیستی آیپک را تضعیف نموده است» درج شده است. در این مقاله از آیپک به عنوان قوی ترین گروه فعال صهیونیستی در آمریکا نام برده شده است که منافع اقتصادی و سیاسی زیادی را در این کشور دنبال کرده و نفوذ فراوانی نیز در میان مقامات آمریکایی دارد.

به دنبال توافق هسته ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) میان کشورهای ۱+۵ با ایران و تلاش نافرجام لابی مذکور برای انحراف مذاکرات هسته ای، این گروه تلاش های دیگری را نیز از اهتمام برای متقاعد کردن جامعه یهودیان تا تأثیرگذاری بر جنگ طلبان تندرو در مجلس نمایندگان و سنا به انجام رساند. اما با افزایش تعداد موافقان در میان مقامات آمریکایی و بسیاری از دیگر کشورها نیز رؤیای بر باد رفته تعطیلی فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، این گروه با انزوای سیاسی شدیدی مواجه شد.

مقاله «تهدید یک فانتوم: چرا محافظه کاران ترک از گسترش مذهب سیک در این کشور نگران هستند؟» یکی از دیگر مطالب مندرج در این هفته نامه است که پیشتر در هفته نامه دولتی دیانت در ترکیه به چاپ رسیده بود. این مطلب درباره بروز و گسترش سریع مذهب «سیک» در ترکیه است. مذهب مذکور، از مذاهب ادیان هندی محسوب می شود. این مقاله توسط «بلال یورولماز» استادیار دانشگاه مرمره در استانبول است که به دنبال انتشار مطلب خود، با موجی از انتقادها از سوی محافل دینی در این کشور مواجه شد.

عکس های منتخب در این شماره از هفته نامه نیوزویک با محورهایی از قبیل اشک هایی برای تغییر (ناگفته هایی از رنج و محنت سیاهان)، زباله های مخالفان (بحران زباله ها درلبنان و پیامد سیاسی آن برای این کشور) و فضای اندکی برای سینه خیز (گویای مشکلات مهاجران برای عبور از مرزهای سرزمینی برخی کشورها) به نمایش درآمده است.

بخش دیگری از این شماره هفته نامه نیوزویک دارای عنوان «دنیای نوین» است و در آن درباره «صفحاتی از کتاب قابل شرب که می تواند آب آشامیدنی گوارایی را برای میلیون ها نفر به ارمغان آورد» مطلبی جدید به رشته تحریر درآمده است.

کد N948978

وبگردی