آفتاب

شماره جدید ماهنامه بین‌المللی «مراة العارفین»/ پرونده ویژه فلسطین

شماره جدید ماهنامه بین‌المللی «مراة العارفین»/ پرونده ویژه فلسطین

شماره جدید ماهنامه بین المللی «مراة العارفین» چاپ پاکستان با بررسی ویژه موضوع فلسطین منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماهنامه بین المللی «مراة العارفین» مجله ای است که در مورد تصوف، مذهب و ادیان اسلامی در لاهور پاکستان به چاپ می رسد.

ماهنامه مراة العارفین علاوه برلاهور، اسلام آباد، کراچی، فیصل آباد، ملتان، کویته، پیشاور، کشمیر در کشورهای ایتالیا، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، عربستان، اسپانیا، فرانسه، کانادا، کویت، امارات متحده عربی، مالزی و یونان نمایندگی دارد.

در شماره کنونی این نشریه به مسئله فلسطین و بحران غزه پرداخته شده است. در این شماره در پنج بخش مجزا به ترتیب به موضوعاتی چون «بحران غزه»، «طرح تجزیه فلسطین»، «مسئله فلسطین از نگاه محمد علی جناح»، «فلسطین در ادبیات اردو» پرداخته شده است.

در بخش اول «طارق اسمعیل ساگر» و سفیر سودان در پاکستان «الشافی احمد محمد» به تجزیه و تحلیل مسئله فلسطین و بحران غزه پرداخته اند.

در مصاحبه موسسه مسلم با سفیر سودان وضعیت و مظلومیت مردم فلسطین مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش دوم این ماهنامه اشخاصی چون ژنرال مرزا اسلم بیگ فرمانده اسبق ارتش پاکستان، پروفسور اویا ایکوگوننج استاد برجسته دانشگاه آنکارا، خالد محمود مدیر موسسه تحقیقات استراتژیک در اسلام آباد و باسط ضیا شیخ محقق موسسه مسلم، مسئله تجزیه و تسلط بر فلسطین و استعمارگری روز افزون رژیم غاصب و کودک کش صهونیستی را از دیدگاه نظامی و استراتژیک مورد نقد و بررسی قرار داده اند.

در ادامه این بخش آراء و دیدگاه محمد علی جناح رهبر بزرگ پاکستان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. در پایان به جایگاه فلسطین در ادبیات اردو پرداخته شده و پروفسور فتح محمد ملک استاد زبان و ادبیات اردو به تجزیه و تحلیل اشعار علامه محمد اقبال لاهوری در مورد فلسیطن پرداخته است که در نوع خود بی نظیر است.

در پایان نیز شاعر نامور پاکستانی امجد اسلام امجد شعر عربی فدوی طوقان  که درباره یک دانش آموز دختر فلسیطنی است را به صورتی موزون و آهنگین به اردو ترجمه نموده است.

کد N948961

وبگردی