آفتاب
صباغ در گفتگو با مهر:

فردا، مراسم بزرگداشت ۱۷ شهریور در میدان شهدا برگزار می شود

فردا، مراسم بزرگداشت ۱۷ شهریور در میدان شهدا برگزار می شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان جزییات مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد حادثه ۱۷ شهریور، گفت: این مراسم فردا بعدازظهر در میدان شهدا با حضور اقشار مردم و خانواده شهدا برگزار می شود.

محسن صباغ در گفتگو با خبرنگار مهر، هفدهم شهریور را یادآور ایثار و از جان‌گذشتگی شهدایی دانست که با نثار خون خود میدان ژاله سابق را، میدان تحقق دلاورمردی رشادت‌های تاریخی و تاریخ‌ساز خودشان کردند، گفت: تا روزگار باقی است نام آنها بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان نگهبانان انقلاب اسلامی و پیشقراولان فجرآفرین و در حقیقت امضاکنندگان پیروزی انقلاب خواهد درخشید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: قطعا این واقعه و شهدای این روز به عنوان عامل تصدیق‌کننده در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی  در بهمن سال۵۷، نقش تعیین کننده‌ای داشتند و تاثیر عمیقی هم در روند نهضت مردم ایران داشتند.

وی با بیان اینکه قیام ۱۷ شهریور را می‌توانیم به عنوان یک نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم طاغوت بدانیم، تصریح کرد:  این روز که به عنوان جمعه سیاه هم نام گرفته است، به عنوان لکه ننگینی در کارنامه رژیم پهلوی ثبت شده است. ابعاد عظیم کشتار و سرکوب مردم بیگناه در این روز باعث شد که با رهبری‌های مدبرانه حضرت امام راحل عظیم‌الشان، مردم در حرکت خودشان مصمم‌تر شوند.

صباغ واقعه ۱۷ شهریور را عامل موثری در تشدید مبارزات مردمی و تسریع در سقوط رژیم پهلوی، برشمرد و گفت: می‌توانیم بگوییم این روز جدایی میان ملت و حکومت را عمیق کرد و امکان هر نوع پیوستگی با سازش را از بین برد و این شد که برای سرنگونی این رژیم همه تلاش کردند که به شکل قهرآمیز و انقلابی عمل کنند و این‌گونه شد که پیروزی ما با خون این شهدا امضا شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۷ شهریور را از نمادهای مقاومت، شجاعت، ایستادگی و بصیرت مردم ایران دانست و گفت: این روز برگی غرورآفرین از دفتر این انقلاب است که به تعبیر حضرت امام (ره) روز خداست و ۱۷ شهریور را به عنوان مکرر عاشورا تعبیر کردند.

وی گفت: به منظور نگه‌داشتن یاد شهدای گلگون‌کفن و تاریخ‌ساز و تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام(ره) و شهدا، همه‌ساله مراسم بزرگداشتی را در تهران و سراسر کشور برگزار می‌کنیم. در تهران هم امسال روز سه‌شنبه، ساعت  ۵:۳۰ بعدازظهر در محل یادمان شهدای ۱۷ شهریور، مقابل شهرداری منطقه ۱۲، میدان شهدا این مراسم با حضور اقشار مردم و خانواده شهدا، مسئولان و مقامات لشگری و کشوری برگزار می‌شود و ضمن خاطره‌گویی در مراسم و اجرای برنامه‌های متنوع، حجت الاسلام حسنی قائم مقام ولی‌فقیه در بنیاد شهید سخنرانی می‌کند.

صباغ خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه ۱۹ شهریور هم ساعت ۵ بعدازظهر بر سر مزار آن شهدا قطعه ۱۷ شهریور، جنب مزار مرحوم آیت‌الله طالقانی مراسم گلریزان و عطرافشانی و زیارت عاشورا را با حضور اقشار مردم و خانواده محترم شهدا خواهیم داشت و مراسم پرفیض دعای ندبه روز جمعه در گلزای شهدای بهشت زهرا با همین عنوان برگزار خواهد شد که همه مردم فهیم و قدرشناس و شهیدپرور مانند همیشه در این مراسم شرکت خواهند کرد.

کد N948958

وبگردی