آفتاب
باد موافق به بادبان کشتی خدایان فوتبال آسیا

گزارش سایت گل از تیم ملی/ آزمون و ترابی، ستاره‌هایی که باید فوتبالشان را دید

گزارش سایت گل از تیم ملی/ آزمون و ترابی، ستاره‌هایی که باید فوتبالشان را دید

با توجه به نمایش خوب سردار آزمون و مهدی ترابی در تیم ملی، عملکرد این دو بازیکن مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مرحله گروهی راهیابی به جام جهانی 2018 روسیه فردا (سه‌شنبه) از ساعت 18 به وقت تهران در خاک هند میهمان تیم ملی فوتبال این کشور است.

سایت گل در گزارشی به بررسی شرایط تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است. این سایت از سردار آزمون و مهدی ترابی به عنوان بازیکنان آینده‌دار ایران نام برد که باید بازی آنها را به دقت تماشا کرد. گل در مورد بازی تیم ملی نوشت: «تیم ملی ایران در دیدار قبلی خود مقابل گوام نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید. در حال حاضر باد موافق به بادبان کشتی خدایان فوتبال آسیا می‌وزد. این تیم در رنکینگ فیفا در رتبه 40 قرار دارد و بهترین تیم در قاره کهن است.

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی ایران که زمانی دست راست الکس فرگوسن در منچستریونایتد در دوران حضور کریستیانو رونالدو در این تیم بود، ترکیب ایران را طوری چیده که این تیم طی 53 دیدار گذشته 100 گل به ثمر رسانده است.

کی‌روش ترکیب بسیار جوانی را در رویارویی با گوام به میدان فرستاد و این تیم موفق شد 6 بر صفر به پیروزی برسد.

سردار آزمون که بازیکن باشگاه روستوف در لیگ روسیه است، یکی از استعدادهای بسیار بزرگ فوتبال ایران است که در 11 دیدار این تیم موفق به زدن هفت گل شده است. به بیان دیگر تیم ایران متشکل از 6 بازیکن است که روی هم 20 بازی ملی در کارنامه‌شان دیده می‌شود.

در سوی دیگر آندرانیک تیموریان کاپیتان ایران و جلال حسینی کاپیتان دوم این تیم روی هم 189 بازی ملی انجام داده‌اند که تجربه آن‌ها در خط میانی و دفاعی، بسیار به کار ایرانی‌ها می‌آید. اشکان دژاگه که پیشینه حضور در لیگ برتر انگلیس با پیراهن فولام را در کارنامه دارد، در سمت راست ایران بازی می‌کند و همواره نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند.

احسان حاج صفی هافبک چپ فوتبال ایران نیز که در باشگاه دسته دومی فرانکفورت آلمان بازی می‌کند نیز یکی از بهترین‌هاست. مهدی ترابی یکی دیگر از استعدادهای فوق‌العاده فوتبال ایران است که در سه بازی ملی توانسته دو بار گلزنی کند.

پیشینه رویارویی ایران و هند

تعداد بازی: 6

پیروزی‌های هند: 1

پیروزی‌های ایران: 4

تساوی: 1

گل‌های زده توسط هند: 4

گل‌های زده توسط ایران: 13

ترکیب احتمالی

تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش پرتغالی پس از پایان جام جهانی برزیل در تابستان 2014، فوتبالی تهاجمی ارائه می‌کند و توانسته در 12 بازی 20 گل به ثمر برساند. البته این تیم در مقابل ترکمنستان و در نخستین دیدار گروهی راهیابی به جام جهانی روسیه با تساوی یک بر یک متوقف شد اما این تیم کلاس بالای خط حمله خود را در مقابل گوام نشان داد. ایرانی‌ها پس از جام جهانی تیم قدرتمند شیلی را شکست داده و مقابل سوئد شکست خوردند. در واقع آن‌ها از 12 دیداری که انجام دادند، 8 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتند. سیستم همیشگی آن‌ها در بازی‌های اخیر 2-4-4 بوده است.

دروازه‌بان: علیرضا حقیقی

مدافعان: پژمان منتظری، جلال حسینی، وریا غفوری، محمدحسین کنعانی‌زادگان

هافبک‌ها: اشکان دژاگه، احسان حاج صفی،‌ آندرانیک تیموریان، وحید امیری

مهاجمان: سردار آزمون، مهدی طارمی

بازیکنانی که باید فوتبال‌شان را تماشا کرد

سردار آزمون

از سردار به عنوان مسی ایرانی نام برده می‌شود. او در حال حاضر برای روستوف توپ می‌زند. پیشتر اعلام شده بود باشگاه‌های لیگ برتر لیورپول و آرسنال در پنجره نقل و انتقالات ژانویه 2015 به دنبال جذب او هستند. او در دیدار پیشین ایران مقابل گوام دو گل به ثمر رساند و همواره یکی از بازیکنانی است که توانایی گل زدن دارد. او در 11 دیداری که پیراهن تیم ملی ایران را به تن کرده موفق به زدن هفت گل شده است.

مهدی ترابی

یکی دیگر از استعدادهای فوتبال ایران است که در باشگاه لیگ برتری سایپا بازی می‌کند. او که یک هافبک راست است، توانایی بازی کردن در بیشتر مناطق خط هافبک را دارد و می‌تواند به عنوان بازیکن مخرب، فوتبال حریف را با مشکل مواجه کند. آغاز حضور او در ترکیب تیم ملی ایران بسیار عالی بوده و به نظر می‌رسد در دیدارهای آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند بیش از این کی‌روش را تحت تاثیر قرار دهد.»

انتهای پیام

کد N948888

وبگردی