آفتاب
به منظور فروکش درگیریهای مرزی صورت گرفت؛

مذاکره سئول و پیونگ‌یانگ جهت فراهم سازی دیدار خانواده‌های کره‌ای

مذاکره سئول و پیونگ‌یانگ جهت فراهم سازی دیدار خانواده‌های کره‌ای

توافق اخیر سئول – پیونگ یانگ مبنی بر کاهش درگیری های مرزی، امید صلیب سرخ را برای فراهم کردن شرایطی که خانواده های جا مانده در دو سوی مرز بتوانند اقوام خود را ملاقات کنند، افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، صلیب سرخ امروز دوشنبه مذاکره با دو کشور کره شمالی و جنوبی را آغاز کرد به این امید که بتواند مراسمی را برای دیدار آن دسته از خانواده هایی فراهم کند که به دنبال جنگ شبه جزیره کره و جدایی دو کشور در سال ۱۹۵۳، از یکدیگر دور مانده اند.

این مذاکره در دهکده «پانمونجا» واقع در منطقه غیر نظامی حائل بین دو کره صورت می گیرد، همان جایی که سئول و پیونگ یانگ دو هفته پیش برای پایان دادن به درگیری های مرزی اخیر با یکدیگر به توافق رسیدند.

 انتظار می رود، مذاکرات امروز دوشنبه منجر به تعیین تاریخ و محل دقیق برگزاری مراسم دیدار بین خانواده های جدا مانده کره ای شود.

تصمیم به برگزاری چنین مراسمی در سال ۲۰۰۰ گرفته شد و قرار بود هر ساله شماری از خانواده های کره ای با یکدیگر دیدار کنند حال آنکه به دلیل تشدید اختلافات دو کشور، این اتفاق طی ۵ سال گذشته فقط یک بار روی داد.

کره جنوبی تعداد افرادی را که مشتاق دیدار با اقوام شمالی خود هستند ۶۶ هزار نفر اعلام کرده که اغلب آنها در دهه های ۸۰ و ۹۰ سالگی عمر خود به سر می برند.

کد N948806

وبگردی