آفتاب

هیل: نگرانی نظامیان بلندپایه سابق آمریکا درباره سرازیر شدن پول به سمت ایران

هیل: نگرانی نظامیان بلندپایه سابق آمریکا درباره سرازیر شدن پول به سمت ایران

واحد مرکزی خبر نوشت: پایگاه اینترنتی هیل نوشت: گروهی از مقامات نظامی عالی رتبه بازنشسته آمریکا هشدار داده اند زمانی که توافق هسته ای ایران اجرایی شود، آمریکا برای برقراری ثبات در منطقه خاور میانه [غرب آسیا] با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.

درحالی که دولت باراک اوباما تلاش می کند به متحدان خود در خلیج [فارس] اطمینان دهد آمریکا همچنان موقعیت نظامی مستحکم خود را برای مقابله با ایران قدرت یافته حفظ خواهد کرد، اما کاهش بودجه احتمالا این امر را دشوار خواهد ساخت.
بر اساس قانون کنترل بودجه مصوب سال 2011 پنتاگون تا آخر سال 2021 با 500 میلیارد کاهش بودجه مواجه خواهد بود. این مبلغ افزون بر 487 میلیارد دلاری است اکنون قرار است کاهش یابد.

این مقامات بازنشسته در یک گزارش جدید هشدار دادند که لغو تحریم های ایران که به دنبال اجرای توافق هسته ای انجام خواهد شد، درآمد این کشور را میلیاردها دلار افزایش خواهد داد درحالی که بودجه دفاعی آمریکا همچنان با کاهش مواجه است.
در این گزارش که مقامات نظامی بازنشسته ارشدی مانند جیمز کانوی [James Conway]، چارلز والد [Charles Wald]، مارک فیتزجرالد [Mark Fitzgerald]، لو واگنر [Lou Wagner]، جان برد [John Bird]، دیوید دپتولا [David Deptula] و لارنس استوتزریم [Lawrence Stutzriem] آن را تهیه کرده اند، آمده است: در حالی که ایران به سلاح های بیشتر و جدیدتری دسترسی پیدا می کند، آمریکا سلاح های کمتر و قدیمی تری برای مقابله با آنها در اختیار خواهد داشت.

آنها تاکید کردند در حال حاضر هم نیروی دریایی آمریکا به خاطر کاهش بودجه برای حفظ فعالیت ناوهای خود با مشکل مواجه است.
والد، یکی از روسای کمیسیونی که این گزارش را تهیه کرده است، گفت به دنبال توافق هسته ای ایران آمریکا چاره ای جز افزایش حضور خود در منطقه خاور میانه [غرب آسیا] ندارد. وی با تاکید بر این که با افزایش تهدیدهای ایران تعهدات آمریکا نیز به منطقه افزایش می یابد، گفت این یک تبلیغ برای افزایش هزینه های دفاعی نیست بلکه حقیقتی است که با مسیری که پیش می رویم در تضاد است.
بر اساس این گزارش به دنبال توافق هسته ای ایران شروع به مدرن سازی ارتش خود خواهد کرد و علاوه بر آن به فروش های نظامی خارجی هم دسترسی پیدا می کند. به عنوان مثال ایران تا پایان سال به سامانه های موشکی پیشرفته اس 300 روسی دست خواهد یافت، سامانه هایی که به این کشور کمک خواهد کرد به مقابله با حملات احتمالی آمریکا یا دیگر کشورها بپردازد.

52310

کد N948788

وبگردی