آفتاب

تروریسم و مهاجرین سوری/ بهانه «نتانیاهو» برای حصارکشی در مرز اردن

تروریسم و مهاجرین سوری/ بهانه «نتانیاهو» برای حصارکشی در مرز اردن

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ساخت حصار امنیتی در مرز مشترک با اردن را ابزاری برای دور نگه داشتن تروریست ها و همچنین مهاجرین سوری معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، یک روز پس از آنکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه خود اعلام کرد که قصدی برای راه دادن مهاجرین سوری به اراضی اشغالی ندارد، به شرق این رژیم سفر کرد تا ساخت فاز جدیدی از حصار امنیتی را که در بخش جنوبی مرز مشترک با اردن ساخته می شود، اعلام کند.

وی به هنگام رونمایی از این طرح گفت: ما امروز ساخت حصار امنیتی را در شرق آغاز می کنیم که پیشتر مشابه آن را در مرز مشترک با مصر و همچنین با سوریه در «بلندی های جولان» داشته ایم.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: جهان امروز نظاره گر اتفاقاتی است که در نتیجه عدم توانایی کشورها به حفاظت از مرزهایشان پیش می آید. در حال حاضر، ترکیب دو عامل تروریسم و کارگران مهاجر غیر قانونی اسرائیل را ملزم به کنترل همه مرزهایش می کند.

جالب آنکه نتانیاهو برای خلاصی از اتهاماتی که از سوی افکار عمومی متوجه وی خواهد شد، کمک به معارضین سوری را شاهدی بر حسن نیت خود گرفت و گفت: این اسرائیل بود که اولین بار به داد زخمی های سوری رسید و به آنها کمک‌های بشردوستانه ارائه داد.  

گفته های نتانیاهو در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی با حمایت های تسلیحاتی از گروه تروریستی داعش و مداوای تروریست های مجرح، نقش بسزایی در بر هم زدن ثبات سوریه و در نتیجه ایجاد بحران مهاجران ایفا کرده است.

این رژیم غاصب هر گاه که گروههای تروریستی در تنگنا قرار می گیرند حمایت همه جانبه نظامی و درمانی از آنها به عمل می آورد.

کد N948604

وبگردی