آفتاب
صالحی در اصفهان:

فعالیت‌های هسته‌ای در افقی ۱۰ ساله درآمد زا می شود

فعالیت‌های هسته‌ای در افقی ۱۰ ساله درآمد زا می شود

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فعالیت های اقتصادی این سازمان باید قابل رقابت در بازارهای جهانی باشد،گفت:با پیش بینی‌های انجام شده فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی در افقی۱۰ ساله درآمد زا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در اصفهان گفت: سیاست های مسوولان به گونه ای است که فعالیت های این سازمان به لحاظ اقتصادی باید تا ۱۵سال دیگر قابل رقابت در بازارهای جهانی باشد.

صالحی با اشاره به اینکه تاکنون همه اقدامات هسته ای کشور متکی به توانمندی متخصصان داخلی بوده است افزود: در راستای فعالیت های این سازمان موفقیت های خوبی در قسمتهای طراحی و راکتور ، تحقیق و توسعه و بخشهای پزشکی هسته ای و هسته کشاورزی کسب شده است.

وی با اشاره به برنامه های میان مدت و بلند مدت سازمان انرژی اتمی در راستای تأمین برق از طریق نیروگاه اتمی گفت: در یک برنامه بلند مدت به دنبال ۲۰ هزار مگا وات برق از طریق نیروگاه اتمی هستیم.

صالحی افزود: در برنامه میان مدت هم به دنبال اضافه کردن سه هزار مگاوات برق به هزار مگاواتی که درحال حاضر تولید می شود هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی که صبح امروز وارد اصفهان شدو با حضور در مجتمع یو سی اف این شهر، تقاطع غیرهمسطح و در ورودی منطقه هسته‌ای اصفهان را افتتاح کرد و کلنگ آغاز  ساخت مجتمع فرهنگی و رفاهی منطقه هسته‌ای اصفهان را در اصفهان به زمین زد.

کد N948576

وبگردی