آفتاب

کشته شدن 7 غیرنظامی به دنبال حمله شورشیان در جمهوری دموکراتیک کنگو

کشته شدن 7 غیرنظامی به دنبال حمله شورشیان در جمهوری دموکراتیک کنگو

یکی از مقامات منطقه‌ای در کنگو اعلام کرد، دست‌کم هفت غیرنظامی به دنبال حمله شورشیان اوگاندا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اما یکی از سازمان‌های غیردولتی محلی تعداد کشته‌شدگان را 9 تن اعلام کرد و گفت، اکثر آنها با سلاح سرد کشته شدند. مقامات گفتند، این حمله در نزدیکی «امبائو» در شمال استان «نورث کیوو» صورت گرفت؛ منطقه‌ای که در آن هیچ نیروی دولتی وجود ندارد.

یکی از مقامات ارشد در منطقه «بنی» گفت: ما روز شنبه سه جسد و روز یکشنبه چهار جسد دیگر پیدا کردیم که در مجموع هفت جسد می‌شود. این ناآرامی در منطقه‌ای صورت گرفته که بسیاری از ساکنین به خاطر «نیروهای متحد دموکراتیک اوگاندا» از آنجا تخلیه شده‌اند.

نیروهای متحد دموکراتیک اوگاندا به کشتار بیش از 400 روستایی طی 10 ماه اخیر متهم شده‌اند که اکثر آنها با ساطور و وسایل کشاورزی کشته شده‌اند.

مرکز مطالعات ارتقاء صلح، دموکراسی و حقوق بشر مستقر در بنی روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: به طور کلی 9 تن کشته شدند. اکثر آنها با قمه و ساطور کشته شدند و گلوی آنها بریده شده یا سرشان از تنشان جدا شده است.

این در حالی است که مقامات این آمار بیشتر را هنوز تایید نکرده‌اند.

این شورشیان که حدوداً 400 تن هستند از زمانی که در سال 1990 میلادی از سرزمینشان بیرون رانده شدند، در این منطقه فعالیت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N948548

وبگردی