آفتاب
اجمالی/ظریف در نشست خبری با همتای اسپانیایی:

تهدیدات منطقه ای برای ایران و اروپا خطرهای امنیتی به همراه دارد

تهدیدات منطقه ای برای ایران و اروپا خطرهای امنیتی به همراه دارد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تهدیدات منطقه ای برای ایران و اروپا خطرهای امنیتی و مشکل پناهندگی به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود با ابراز خوشحالی از دومین حضور وزیر خارجه اسپانیا در چند ماه گذشته در ایران گفت: دفعه قبل به دلیل بحران اوکراین سفر وزیر خارجه اسپانیا به ایران ناتمام ماند و این بار در راس یک هیئت کامل به ایران سفر کرده اند.

وی افزود: زمینه های همکاری مختلفی با اسپانیا داریم و دوست داریم که این زمینه ها گسترش پیدا کند. در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشترکات زیادی داریم.

ظریف ادامه داد: بحث های مختلف سیاسی و منطقه ای را با وزیر امور خارجه اسپانیا داشتیم و در مورد خط آهن، حمل و نقل و زیرساختهای اقتصادی صحبت کردیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در عرصه سیاسی زمینه های مختلفی برای گفتگو است، افزود: در موضوع حقوق بشر و نحوه حمایت از حقوق پناهندگان که در دنیا مطرح است، صحبت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مورد سایه تهدیدات منطقه ای که برای ما و اروپا خطرهای امنیتی و مشکل پناهندگی را به همراه دارد نیز با وزیر امور خارجه اسپانیا صحبت شد.

ظریف ادامه داد: در مورد سوریه، عراق، افغانستان و بحران یمن نیز صحبت کردیم و اسپانیا می تواند نقش مهمی در بحران لیبی و سوریه داشته باشد.

وزیر امور خارجه با اشاره به گفتگو با همتای اسپانیایی خود در زمینه های مختلف خاطرنشان کرد: امیدواریم این گفتگوها به حل مشکلات مشترک کمک کند.

 

ادامه دارد...

کد N948532

وبگردی