آفتاب
معاون بین‌الملل سازمان بسیج خبر داد:

تاسیس پژوهشکده مطالعات بین‌المللی از سوی بسیج

تاسیس پژوهشکده مطالعات بین‌المللی از سوی بسیج

معاون بین‌الملل سازمان بسیج گفت: قرار است طی روزهای آتی پژوهشکده‌های مطالعات بین‌المللی بسیج با همکاری متخصصان، اساتید و کارشناسان روابط بین‌الملل کار خود را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معز خادم‌الحسینی در نشست خبری خود با بیان خلاصه‌ای از عملکرد بخش بین‌الملل سازمان بسیج خاطرنشان کرد: بخش بین‌الملل بسیج نزدیک سه سال است که بصورت رسمی تشکیل شده و مجموعه توانایی‌ها و ظرفیت‌های بسیج را برای فعالیت در عرصه‌ی بین‌الملل مورد بررسی قرار داده است.

وی با بیان این‌که «بسیج به مثابه یک سازمان بزرگ معنوی در سراسر مناطق کشور وجود دارد و گنج گرانبهایی است که با خون شهدا تزیین شده است» اظهار کرد: شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که در دو سال گذشته که دولت جدید کار خود را آغاز کرده است، شاهد یک نرمش قهرمانانه در عرصه‌ بین‌الملل بوده‌ایم و امروز با به دست آوردن دوره دیگری از پیشرفت‌ها و پیروزی‌ها با استفاده از فرصت‌های تازه بایستی در راه نوینی گام برداریم. بسیج نیز تلاش دارد به همین موضوع توجه کند و آن را در دستور کار خود قرار دهد.

وی توضیح داد:‌ در فرصت استثنایی که از طریق پیروزی ما در مذاکرات حاصل شده است، باید نیروهای بسیج به وظیفه‌ خود به شکل کاملا هوشیارانه‌ای عمل کنند و بکوشند تمام ظرفیت‌های ملی را جمع کنند تا باعث گسترش مرگ‌های معنوی جدیدی در جهان شود.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج با اشاره به این‌که «استراتژی جمهوری اسلامی در دو سال گذشته نرمش قهرمانه در عرصه‌ بین الملل بوده است» اظهار کرد: استراتژی نرمش قهرمانانه که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد باعث نتیجه‌گیری دولت در عرصه‌ بین‌الملل گردید و امروز نیز دستاورد کار تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مجلس در حال بررسی است و امیدواریم آن‌چه به نفع مردم است مورد تایید نمایندگان مجلس نیز قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که «از برجام در مجلس اطلاعی ندارم اما فرآیند دوساله‌ نرمش قهرمانانه را باعث شکل‌گیری یک فرصت جدید می‌دانم» اظهار کرد: در سایه استراتژی نرمش قهرمانانه توانستیم افکار عمومی دنیا را متوجه تلاش‌های برجسته‌ خود در عرصه‌های مختلف کنیم و این فرصت را غنیمت می‌دانیم که با استفاده از آن نظام اسلامی را وارد مرتبه‌ای تازه از قدرت و صلابت در عرصه‌ جهانی سازیم و بسیج نیز ماموریت خود را توجه به این فرصت و استفاده مطلوب از آن می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی رتبه‌ای تازه از قدرت در عرصه‌ جهانی شد و در کنار سایر کشورهای قدرتمند دنیا قرار گرفت. البته این موضوعی نیست که مورد پسند کشورهای استکباری و نظام سلطه باشد.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج افزود: مهمترین رکنی که رهبری به ما گوش‌زد کرده است جلوگیری از این است که مبدا این فرصت تازه به وسیله‌ عناصر نفوذی در دستگاه‌های مختلف کشور تبدیل به یک تهدید شود و در راستای همین هشدارهای رهبری شبکه‌ گسترده‌ بسیج با حمایت مردم ایران در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی همچنان ایستادگی خواهد کرد.

وی با بیان این‌که «بسیج در حوزه‌های مختلفی به دنبال فعالیت است» اظهار کرد: ما می‌کوشیم در حوزه ارتقای فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های ملی و درونی و به مدد الگوهای معنوی تاثیرگذار ظاهر شویم.

وی یکی دیگر از برنامه‌های عمده بسیج را توسعه فعالیت‌های اقتصادی در داخل و خارج از کشور دانست و اظهار کرد: برای ورود به عرصه‌ اقتصادی چندین الگو را مورد بررسی قرار داده‌ایم و آن‌ها را در برنامه‌هایی کوتاه‌مدت و بلندمدت دنبال می‌کنیم. البته، بسیج هیچگاه خارج از مرزهای ایران فعالیت نخواهد کرد، بلکه به مطالعه و بررسی حوزه‌های مختلف جهانی خواهد پرداخت.

خادم‌الحسینی با اعلام این‌که «سازمان بسیج میز مطالعات بین‌الملل است و چهار پژوهشکده‌ روابط بین‌المل را ایجاد کرده است» گفت: ‌ما با تاسیس 4 پژوهشکده مطالعات جهان اسلام، مطالعات روابط بین‌المل، مطالعات فلسطین و مطالعات آمریکا ، درصدد هستیم تا بزرگترین مرکز مطالعات بین‌المللی را در کشور ایجاد کنیم و در آن تمام کشورهای دنیا را و نیز تمام سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهمیت را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به این‌که «از بین تمام کشورهای دنیا تنها میز مطالعات رژیم صهیونیستی تشکیل نشده است» اظهار کرد: ما معتقد به وجود کشور فلسطین هستیم و به جای تشکیل میز رژیم صهیونیستی، پژوهشکده مطالعات فلسطین را تاسیس کرده‌ایم.

وی همچنین یادآور شد: کلیه فعالیت‌های بسیج در خارج و در داخل کشور دقیقا متناسب با دستورالعمل‌های مربوطه صورت خواهد گرفت و حضور ما در عرصه‌ بین‌المللی بر مبنای قوانین کشور خواهد بود و اگر در عرصه‌ اقتصادی یا سیاسی وارد عمل شویم با وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های اقتصادی و سیاسی کشور هماهنگ خواهیم بود.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج در پایان نیز اظهار امیدواری کرد که با پیگیری برنامه‌ ششم توسعه کشور بتوانیم 30تا 35 میلیون بسیجی را ترجیحا سازماندهی کنیم و الهام بخش سایر کشورهای جهان در تشکیل یک بسیج مستضعفین جهانی شویم.

انتهای پیام

کد N948518

وبگردی