آفتاب

کلینتون تأکید کرد: توافق هسته‌ای بهترین گزینه است

کلینتون تأکید کرد: توافق هسته‌ای بهترین گزینه است

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به ظرفیت سلاح هسته‌ای گفت که از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری بلومبرگ،‌ هیلاری کلینتون، نامزد پیشرو حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا روز یک‌شنبه در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت آیودا گفت که زمانی که باراک اوباما به ریاست جمهوری رسید هیچ برنامه مشخصی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران وجود نداشت.

کلینتون در پاسخ به اظهارات اخیر دیک چنی، معاون جورج بوش رییس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شد: در زمان روی کار آمدن اوباما ایران به سرعت در مسیر رسیدن به سلاح هسته‌ای بود؛ در حالی‌که هیچ راهبردی برای مقابله با ‌آن‌ها وجود نداشت.

دیک چنی روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت که ایران در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما برنامه هسته‌ای خود را توسعه داده و فعالیت‌های این کشور در زمان جورج بوش و پیش از آن کم‌تر بوده است.

هیلاری کلینتون که در چهار سال ابتدایی ریاست جمهوری اوباما به عنوان وزیر امور خارجه در دولت وی فعالیت می‌کرد در این سخنرانی بار دیگر گفت که از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت می‌کند چون بهترین گزینه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.

او قرار است روز چهارشنبه نیز در یک سخنرانی رسمی در واشنگتن از توافق هسته‌ای حمایت کند.

به گزارش ایسنا، غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی ادعاهای بی‌اساس را درباره انحراف برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌کنند که مقامات ایرانی همواره تأکید کرده‌اند برنامه هسته‌ای این کشور ماهیت کاملاً صلح‌آمیز دارد و تهران برای استفاده‌های غیرنظامی تکنولوژی هسته‌ای را دنبال می‌کند.

ایران در این راستا همواره با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کرده و با رد این اتهامات تأکید کرده است که سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی کشورمان هیچ جایگاهی ندارد.

انتهای پیام
کد N948517

وبگردی