آفتاب

تاکید سفیر آمریکا در بغداد بر حمایت واشنگتن از عراق

تاکید سفیر آمریکا در بغداد بر حمایت واشنگتن از عراق

سفیر آمریکا در بغداد با تاکید بر ادامه حمایت واشنگتن از عراق در بهبود ساختار نهادهای نظامی و امنیتی این کشور، بر لزوم تصویب قانون گارد ملی در عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق در سخنرانی که در اولین کنفرانس "مرکز امور استراتژیک و تحقیقات" با همکاری صندوق حمایت از دموکراسی داشت با تاکید بر حمایت دولت واشنگتن و ائتلاف ضدداعش از بغداد گفت: تصویب قانون گارد ملی می‌تواند بخشی از بسته اصلاحی عراق باشد و ما بر این باوریم که این لایحه قانونی به شیوه‌ای که دولت عراق پیشنهاد کرده می‌تواند به وحدت این کشور کمک کند و ضامن آن باشد که نیروهای امنیتی عراق نمایندگان جامعه‌ای هستند که در آن حضور دارند و از آن حمایت می‌کنند.

لایحه گارد ملی عراق که به پارلمان ارائه شده است، بر تشکیل نیروهای امنیتی عراق در هر استان تاکید دارد که حوزه وظایف آنها در مرزهای همان استان خواهد بود و به این ترتیب از تنش‌های طایفه‌ای جلوگیری خواهد کرد.

جونز افزود: آمریکا بیش از 12 هزار تن از نیروهای نظامی عراق را آموزش داده و علاوه بر آن برنامه‌های آموزشی برای پلیس عراق برگزار کرده است.

سفیر آمریکا در عراق ادامه داد: کاخ سفید با این اقدامات و نیز حملات هوایی و برنامه‌های ویژه مشاوره‌ای و کمک به فرماندهان عراقی برای شکست داعش، تاکنون میلیاردها دلار هزینه کرده است و علاوه بر اینها از تدابیر امنیتی که در راستای ایجاد ثبات در مناطق آزاد شده انجام می‌شود نیز حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N948416

وبگردی