آفتاب

موسیقی آئینی و بومی سیستان‌وبلوچستان باید زیر ساخت‌سازی شود

موسیقی آئینی و بومی سیستان‌وبلوچستان باید زیر ساخت‌سازی شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: موسیقی آئینی، بومی و نواحی سیستان و بلوچستان ظرفیت زیادی دارد و باید زیرساخت‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی سیستان و بلوچستان،«حسین مسگرانی» در جلسه‌ی دیدار با هنرمندان انجمن موسیقی استان افزود: موسیقی آئینی، بومی و نواحی سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت بالایی است و نیاز به معرفی و کارکردن دارد و باید زیرساخت‌سازی شود.

مسگرانی افزود: در کنار تقویت گروه‌های موسیقی باید موسساتی در این راستا ایجاد شود.

وی با اشاره به ایجاد رقابت بین گروه‌های موسیقی استان، خاطرنشان کرد: باید فضا برای معرفی موسیقی استان ساخته شود، چون مردم این استان شدیداً به موسیقی نیاز دارند.

مسگرانی افزود: موسیقی و ملودی‌های این منطقه ظرفیت زیادی دارد و باید در این حوزه بسترسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم مردم استان از آثار فرهنگی و هنری از جمله موسیقی، کتاب، مجلات و مطبوعات گرفته تا عرصه‌ی هنرهای نمایشی شامل تئاتر، تعزیه، سینما، فیلم داستانی، مستند، سینمایی، انیمیشن و هنرهای تجسمی بسیار کم است.

مسگرانی گفت: تبادل آثار فرهنگی هنرمندان این استان با استان‌های مجاور و حتی مرکز کشور یکی از راه‌های رونق فرهنگ و هنر بشمار می‌رود که این موضوع به‌ویژه در بخش موسیقی از استقبال مطلوبی برخوردار هست.

مدیرکل ارشاد استان خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان فرهنگ و هنری غنی و کهن دارد که سبب شگفتی است.

وی ادامه داد: اجرای کنسرت‌های پژوهشی و آموزش از نیازهای این استان است.

مسگرانی یادآور شد: باداشتن شرکت‌های تهیه و تکثیرموسیقی بومی می‌توان تعامل و نظارت را برقرار کرد و جایگاه اجرای موسیقی بومی استان حفظ شود.

انتهای پیام

کد N948382

وبگردی