آفتاب
بیاتیان در گفت‌وگو با ایسنا:

تدوین"منشور اخلاقی" به تلطیف فضای انتخابات کمک می‌کند

تدوین"منشور اخلاقی" به تلطیف فضای انتخابات کمک می‌کند

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه منشور اخلاقی در تلطیف فضای سیاسی به خصوص در ایام انتخابات بسیار کمک می‌کند گفت که تلاش برای مشارکت حداکثری مردم و رقابت سالم و عادلانه از اصول مهم چنین منشوری است.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه منشور اخلاقی در تلطیف فضای سیاسی به خصوص در ایام انتخابات بسیار کمک می‌کند گفت که تلاش برای مشارکت حداکثری مردم و رقابت سالم و عادلانه از اصول مهم چنین منشوری است.

سید محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه احزاب به شکل واقعی در کشور شکل نگرفته‌اند، گفت: در کشور چند جریان سیاسی بیشتر نداریم که برجسته‌ترین آن‌ها دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگراست، در دولت جدید نیز چیزی تحت عنوان اعتدال تعریف شده است که معلوم نیست ماندگار باشد؛ در چنین شرایطی برخی از احزاب تنها در ایام انتخابات ظهور و بروز کرده و به فعالیت‌ می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مباحثی همچون لزوم تهیه و تعریف منشور اخلاقی، فصلی و در ایام انتخابات خلاصه می‌شود، افزود: معاونت سیاسی وزارت کشور و یا هر نهاد مسوول دیگری باید احزاب و جریان‌های سیاسی را به سمت رعایت چارچوب‌های قانون اساسی ، ‌موازین و هنجارهای سیاسی و اجتماعی هدایت کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه رقابت در انتخابات و رفاقت در حفظ منافع ملی معنا پیدا می کند، گفت : سرفصل منشور اخلاقی باید مبتنی بر مشارکت سیاسی مردم و حضور حداکثری آن‌ها باشد و تمامی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی فارغ از نتیجه انتخابات به آن پایبند باشند.

وی اصل دیگر منشور اخلاقی را رقابت سالم و عادلانه خواند و تاکید کرد که در چنین فضایی مردم راحت‌تر، دقیق‌تر و عالمانه‌تر تصمیم گیری می‌کنند.

بیاتیان با تاکید بر اینکه چنین منشوراخلاقی نباید تنها به انتخابات محدود شود افزود: باید رعایت موازین اخلاقی و ارجح دانستن مصالح و منافع ملی به منافع گروه‌ها و جریانات به عنوان یک اصل در این منشور مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، مردم در انتخابات‌ گذشته نشان دادند افراد زیرکی هستند که با هوشیاری و بر خلاف تمام پیش بینی‌ها، انتخاب‌هایی با این پیام می‌کنند که مردم با هیچ جریان و گروهی عقد اخوت نبسته‌اند.

بیاتیان با تاکید بر اینکه منشور اخلاقی در تلطیف فضای سیاسی به خصوص ایام انتخابات بسیار کمک می کند، گفت: جریانات سیاسی مختلف برای داشتن وجهه مردم پسند و قابل قبول، علاقه‌ای به تهیه منشور اخلاقی دارند؛ طبیعتا وجود یک منشور اخلاقی سیاسی در ایام هر انتخاباتی می‌تواند به بالابردن جریان سیاسی در ذهن مردم کمک کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد که مهمترین مولفه در منشور اخلاقی این است که برای همه حق رقابت قائل شویم و اجازه دهیم مردم در چارچوب قانونی و حقوقی تصمیم بگیرند نه اینکه خدایی ناکرده از ابزارهای غیراخلاقی برای پیروزی در انتخابات استفاده کنیم.

وی وجود منشور اخلاقی را در ایجاد فضای رقابت سالم تاثیرگذار خواند و گفت: از آن جا که مردم در این شرایط هوشیارانه‌تر به فضای سیاسی به خصوص در ایام انتخابات نگاه می کند، این منشور می‌تواند تاثیر بسزایی در رقابت و در نهایت انتخاب کاندیدای مورد نظرشان بر اساس برنامه‌های ارائه شده داشته باشد.

انتهای پیام

کد N948346

وبگردی