آفتاب

مادر نوزاد به آتش کشیده شده فلسطینی بر اثر سوختگی شهید شد

مادر نوزاد به آتش کشیده شده فلسطینی بر اثر سوختگی شهید شد

ایرنا نوشت: مادر نوزاد 18 ماهه فلسطینی که حدود یک ماه قبل زنده در آتش صهیونیست های افراطی سوخت، امروز (دوشنبه) بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، ریهام دوابشه 27 ساله که نوزاد شیرخوار و همسرش نیز در نتیجه همین آتش سوزی نژادپرستانه صهیونیست ها پیشتر به شهادت رسیده بودند، امروز بر اثر شدت جراحات ناشی از همین حادثه جان داد.
مقام های بیمارستان نیز شهادت وی را تایید کردند.

دیروز یک تیم پزشکی اعزامی از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین به بیمارستان محل بستری این مادر فلسطینی اعلام کرد که فشار خون وی افت کرده و ارگان های حیاتی بدن وی از کار افتاده اند.
شهرک نشینان صهیونیست در تاریخ 31 ژوییه (7 مرداد) شبانه به روستای دوما در کرانه باختری حمله کرده و پس از شکستن شیشه های دو خانه، مواد آتش زا را به داخل آن ها ریخته و خانه ها را در حالی که اعضای خانواده های فلسطینی در خواب بودند به آتش کشیدند. صهیونیست ها سپس شعارهای نژادپرستانه بر در و دیوار این خانه نوشته و از محل حادثه گریختند.
علی دوابشه نوزاد 18 ماهه فلسطینی در این حادثه تروریستی به شهادت رسید و پدر او به نام سعد دوابشه نیز یک هفته بعد بر اثر شدت سوختگی جان باخت. دیگر کودک خردسال این خانواده نیز دچار سوختگی شدید شده است و در وضعیت وخیم به سر می برد.
این جنایت شهرک نشینیان به حدی فجیع و غیرانسانی بود که انتقاد شدید حامیان حقوق بشر را به همراه داشت. جناح های مقاومت در فلسطین نیز اعلام کردند که ازصهیونیست ها به خاطر این جنایت انتقام خواهند گرفت. سران صهیونیست نیز با اذعان به ماهیت تروریستی این حمله تلاش کردند تا خود را از این جنایت کنار بکشند.
رژیم صهیونیستی چندی پس از این حادثه در اقدامی نمایشی شماری از صهیونیست های افراطی را به اتهام دست داشتن در این حادثه بازداشت و اندکی بعد همه آن ها را آزاد کرد.
در حال حاضر هیچکس به اتهام این جنایت تحت تعقیب رژیم صهیونیستی قرار ندارد.
بر اساس اعلام سازمان ملل، از زمان آغاز سال میلادی جدید، شهرک نشینان دست کم 142 بار به فلسطینیان ساکن کرانه باختری و شرق بیت المقدس حمله کرده اند.
یک گروه حقوق بشری در فلسطینی اشغالی برآورد کرده است که تنها 1 و 9 دهم درصد از شکایات فلسطینان در دادگاه های رژیم صهیونیستی به صدور حکم منتهی می شود.

52261

کد N948261

وبگردی