آفتاب

نخست وزیر ترکیه اعضای شورای امنیت را سرزنش کرد

نخست وزیر ترکیه اعضای شورای امنیت را سرزنش کرد

نخست‌وزیر ترکیه با انتقاد دوباره از اعضای دائم شورای امنیت آنها را به دلیل بی‌تفاوت بودن نسبت به بحران‌های عراق و سوریه سرزنش کرد و گفت که این کشورهای همسایه عراق و سوریه هستند که دارند بهای این بحران‌ها را می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در جریان نشست گروه 20 در کشورش به غرق شدن غم‌انگیز آیلان کوردی، پسر بچه سه‌ ساله‌ای که در راه اروپا در آب غرق شد، اشاره کرد.

وی گفت: چه کسی مسوول آن است؟ پناهندگان سوری را در اروپا به چشم مجرم می‌بینند چرا که شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانست به موقع تصمیم‌گیری کند. پنج عضو دائم شورای امنیت مجاز به تصمیم‌گیری هستند. ما شخصا به این پنج کشور احترام می‌گذاریم اما آنها بهای اتفاقاتی که در عراق و سوریه رخ داده است، ندادند. ما به عنوان همسایه‌های سوریه در حال پرداخت بهای آن هستیم.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین تاکید کرد: کشورهای همسایه باید کمپ پناهندگان برپا کنند اما این سازمان ملل متحد است که تصمیم می‌گیرد. آنها باید راه‌حل جامعی را برای رسیدگی به این بحران‌ها بیابند. برخی از وزرا از کشورهای عضو جی 20 به دنبال راهی برای متوقف کردن ورود پناهجویان سوریه به اروپا هستند. این بحران باید حل شود و باید به پناهجویان کمک شود تا آنها بتوانند به جای رفتن به اروپا در وطن خودشان بمانند. اگر اقتصاد شما شکوفاست، در حالی که دیگران فقیر هستند، شما نمی‌توانید احساس امنیت کنید.

انتهای پیام

کد N948253

وبگردی