آفتاب

سیل مهاجران پشت سد مجارستان/ اتریش مرز خود را می‌بندد

سیل مهاجران پشت سد مجارستان/ اتریش مرز خود را می‌بندد

صدراعظم اتریش اعلام کرد شرایط اضطراری برای تسهیل ورود مهاجرین به این کشور پایان گرفته و مرزها به تدریج به شرایط عادی باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، دولت اتریش از برنامه خود برای پایان دادن تدریجی به پذیرش بی قید و شرط مهاجرینی خبر داد که طی دو روز گذشته از مرز مجارستان وارد این کشور شده اند.

به گفته «ورنر فایمن» صدراعظم اتریش، این تصمیم پس از رایزنی های فشرده با «آنگلا مرکل» همتای آلمانی وی و «ویکتور اوربان» نخست وزیر به شدت راست گرای مجارستان اتخاذ شده است.

وی در توضیح این مطلب گفت: وضعیت به وجود آمده (طی دو روز گذشته) اضطراری بوده و ما تا الان به بیش از ۱۲ هزار مهاجر کمک کرده ایم. اما، اکنون زمان آن رسیده که گامی به عقب برداشته و در تبعیت از قانون شرایط را به حال طبیعی باز گردانیم.

ناگفته نماند آلمان چندی پیش از آمادگی خود به پذیرش ۸۰۰ هزار مهاجر که عمدتا از کشورهای بحران زده خاورمیانه هستند، خبر داد. حال آنکه این افراد که به طرق مختلف خود را به مجارستان به عنوان دروازه ورود به اروپای غربی رساندند، با قوانین به شدت مهاجر ستیزانه دولت راست گرای بوداپست مواجه شدند و برای روزهای متوالی از دسترسی به وسایل نقلیه برای ورود به اتریش که در حد فاصل دو کشور مجارستان و آلمان است، بازماندند. اما، انتشار جسد کودک سه ساله سوری که در سواحل ترکیه پیدا شد، چشمان خواب زده اروپا را که به تعمد بر روی بحران مهاجرت بسته مانده بود، باز کرد و سرانجام مسیر تردد به اتریش و آلمان باز شد.

با این حال، هیچ معلوم نیست تصمیم جدید دولت وین مهاجرینی را که باز هم در بن بست مجارستان اسیر می شوند، با چه مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.     

کد N948233

وبگردی