آفتاب

حرکت 10 هزار پناهجو از مجارستان به اتریش و آلمان

حرکت 10 هزار پناهجو از مجارستان به اتریش و آلمان

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از 10 هزار پناهنده با عبور از مجارستان خود را به اتریش و آلمان رساندند.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، سخنگوی نیروی پلیس مجارستان هشدار داد: عبور افراد از مرز همچون قاچاق انسان و یک جرم به حساب می‌آید اما متوقف کردن آنان در مرز،‌ دادن مجوز برای عبور با پای پیاده و جابه‌جا کردن مجدد آن با استفاده از خودرو در طرف دیگر مرز در صورتی که با دست به دست شدن پول همراه نباشد، قانونی است.

سخنگوی نیروی پلیس مجارستان همچنین به اعضای کاروان خودروهای اتریشی که برای جابه‌جا کردن پناهندگان و انتقال آنان به اتریش عازم این کشور هستند هشدار داد. رانندگان این خودروها به سه سال حبس محکوم می‌شوند.

«تیبور لاکاتوس» نیز از مرکز نیروی پلیس مجارستان گفت:‌ رفت و آمد جاده‌ای و ریلی در مجارستان کم و بیش طبق برنامه است و تیم‌هایی از پلیس مجارستان، آلمان و اتریش داخل قطارهایی را که بوداست را به سمت اتریش ترک می‌کنند،‌ مورد بازرسی قرار می‌دهند.

همچنین وزیر امور خارجه مجارستان نیز در پاسخ به اتهامات رئیس حزب سوسیال دموکرات سوئیس مبنی بر اینکه مجارستان در برخورد با پناهندگان حقوق بشر را نقض می‌کند واکنش شدیدی نشان داد.

وزارت امور خارجه مجارستان اعلام کرد: این کشور تمامی قوانین اتحادیه اروپا را به رغم سرازیر شدن تعداد زیادی پناهنده رعایت کرده و از تمام قدرت خود برای حفظ مرزهای شنگن استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا،‌ به گفته مقامات مجارستانی این اولین موج سرازیر شدن پناهنده‌ها به این کشور است و انتظار می‌رود تعداد بیشتری از افراد فقیر به سمت مجارستان حرکت کنند.

انتهای پیام

کد N948201

وبگردی